Audi 80 ABK kaster av oljen, nytt problem, tikker voldsomt.

Anbefalte innlegg

Edit: Da har jeg bytta oljetrykkfølere, og begge bitene mellom blokka og oljefilteret. Lot bilen gå noen minutter, men motoren tikker mye mer enn før. Hva kan dette være? Har fått på riktig mengde med olje igjen. Pleier jo og tikke de første sekundene etter bytte av olje og filter for så og bli borte, men nå var det hele tiden! Bilen tikket ikke før den mistet oljen. Kan det være noe med trykket?

Var og henta igjen bilen i dag. Starta fint men etter ca 2 min begynte den og hakke/riste kraftig. Svingte av veien og da ga det seg. Kjørte så videre i ca 10 min. Rett før jeg kjørte inn i garasjen begynte det og tikke kraftig. Åpna pansret og så at bilen var oljetom. Har sjekka over og under, men finner ikke lekasjen. Derimot en mutter som mangler mellom girkassa og motoren. Se bilde. Kan dette være årsak til at motoren kastet av seg olje? Det ser hvertfall ut som om det kommer i nærheten av dette området. Noen som har peiling?

PB1112711.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muttra er ikke årsaken til lekkasjen! Ser også du har kjølevannslekkasje, det grønne er vel det ? Hvis motor kvitter seg med store mengder olje over kort tid har du lekkasje på trykksiden, sjekk filter oljetrykkbrytere osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper på kjøleflensen din er gåen, den plasttuten ved siden av fordelerlokket. evnt. den i bakkant.

+ oljetrykksbryteren siden oljen kommer derfra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjølevæska er det jeg som søla litt med i sta. Hvor er oljetrykksbryteren? Finnes ikke olje på mororen over oljefilteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bytta oljetrykkfølere, og begge bitene mellom blokka og oljefilteret. Lot bilen gå noen minutter, men motoren tikker mye mer enn før. Hva kan dette være? Har fått på riktig mengde med olje igjen. Pleier jo og tikke de første sekundene etter bytte av olje og filter for så og bli borte, men nå var det hele tiden! Bilen tikket ikke før den mistet oljen. Kan det være noe med trykket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.