#1 Skrevet November 11, 2010 Hei! Manuell boostcontroller var montert tidligere og den ladet ca 1bar. Men det gjorde også at bilen fjusket noe forferdelig i høyt gir og lavt turtall, ser det er flere som har slete med dette. Men tenkte jeg skulle teste ut n75 ventilen, koblet til og bilen gir helt reint igjen, men igjen ladet bare grunntrykk. ca0.6bar. Jeg har prøvd og kjøre n75 ventilen både med ledning til og frakoblet uten noe forskjell. Er den da død? Monterte en n75ventil som sto i en kompis sin s2, og da virket det som om bilen hadde fritt trykk. livredd for og trykke på gassen, ene gangen bikket trykket opp i 1.7Bar! Men leste noe om at disse ventilene er snudd? Så monterte den motsatt vei av "det riktige" og da var saken akkuratt det samme, men da var det ett fett om ledningen sto i eller ikke. Husker ikke delenummrene i hode, men husker min ventil sluttet med bokstaven C og ventilen fra s2en sluttet på k Noen som kan forklare meg hvorfor bilen plutselig lader noe insane med trykk:confused:? Mvh Henrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 12, 2010 Grunntrykk hadde du neppe, det er rundt 0.3 bar på disse. Pass på at du ikke har fått klemt flat slangen som kommer fra trykksida av turbo og inn på n75. Da får du ikke noe trykk som kan åpne wastegaten din, ergo full fettar hele veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2010 Grunntrykk hadde du neppe, det er rundt 0.3 bar på disse. Pass på at du ikke har fått klemt flat slangen som kommer fra trykksida av turbo og inn på n75. Da får du ikke noe trykk som kan åpne wastegaten din, ergo full fettar hele veien. Så lavt? Er sikker på at slangene får full gjennomstrømning, men hva som gjør at den lader 0.5-0.6bar på den orignale n75 ventilen, mens s2 ventilen er det full sprut? sånn som jeg har skjønt det er det hjernen som sier til n75 ventilen hvor mye og når den skal åpne/lukke. Men at noen kansje kan få 0.1-0.2 mer i trykk ved montering av en sterkere n75. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 12, 2010 Er bilen chippet? , hvis ikke så er normaltrykket 0.5-o,6 bar . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 12, 2010 Sindre: Først koblet jeg den lik som den originale slik at den lengste av slangenipplene gikk inn i innsugslangen(si ifra om dette er dårlig forklart). Den ladet villt tilkoblet men gikk tilbake til 0.6bar når jeg tok ut kontakten. Så prøvde jeg og snu ventilen motsatt vei og da ladet den for fullt uansett om den var koblet til eller ikke. Du har ikke noe tegning eller noe på hvordan den skal monteres? Geir: Det er forsatt uvisst, har åpnet hjernen for og se om noen av brikkene var byttet, men det så ganske originalt ut. og i tilleg vet jeg ikke om min n75ventil fungerer eller ikke... Men har hørt det skal gå an og bare koble 12v rett på n75 ventilen og blåse inn i hullene for og se om den åpner eller ikke. Har dere noe formening om det? Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 12, 2010 Sindre: Først koblet jeg den lik som den originale slik at den lengste av slangenipplene gikk inn i innsugslangen(si ifra om dette er dårlig forklart). Den ladet villt tilkoblet men gikk tilbake til 0.6bar når jeg tok ut kontakten. Så prøvde jeg og snu ventilen motsatt vei og da ladet den for fullt uansett om den var koblet til eller ikke. Du har ikke noe tegning eller noe på hvordan den skal monteres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 12, 2010 og blåse inn i hullene for og se om den åpner eller ikke. Har dere noe formening om det? Takk for svar! kan du gjøre bare ta 2 ledningstumper fra batteriet,å sette på de 2 pinna på N75 så hører du ett klikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 12, 2010 Har koblet n75 riktig så da er den ikke chippet visst ventilen fungerer: klø : Morten: takk for tipset:) Skal prøve ut etter jobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 12, 2010 Ser ut som om eg må komme med en konklusjon på at bilen ikke er chippet. fikk prøvd en annen n75c ventil og den ladet bare 0.6bar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...