#1 Skrevet November 12, 2010 kjørte ifra olso til lillehammer i sted og etterhvert ( halv annen time i bilen ) så begynte bilen og små riste og nesten ikke gå framover når man gasset på så og så mye. holder man gassen inne litte grann sånn at den så vidt akselererer så er det null problem men gasser man "hardt" så rister den litt og går ikke fortere enn den farten man kjører i. detter er verst på 5 gir. på 1 - 3 gir merker man ikke dette problemet og nesten ikke noe på 4 gir... som sagt så er det verst på 5 gir. når jeg da stoppet 10 min så var problemet borte i rundt 1 mil på veien før det begynte igjen. sjekket også olje korken på motoren og i olje kork "taket" så var det som en rar olje som virket seig og rar. noen som vet hva dette kan være? bensinfilteret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 12, 2010 Sjekk om det er overslag i pluggkabler eller mellom plugghettene og toppen,du vil se dette lett i mørket.Bytt bensinfilter.Sjekk om hjelpepumpen i tanken fungerer,det hender denne ruster eller at det er kun dårlig kontakt på koblingspungtene i tanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2010 takker : ) hvor sitter det j.... bensin filteret forresten? og hva koster dette nytt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 12, 2010 Jeg regner med at du har digifant 2,så da sitter filteret under bilen på høyre side.Filteret koster 150kr på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 14, 2010 er dette noe jeg kan kjøre med i et par dager? har hatt problemer med mye vann i tanken for en del uker tilbake da det var rust hull i bensin påfyllingsdelen. detter er i orden nå men skiftet ikke filter. så er nok nesten garantert dette! skal bytte filter iløp av uken men er dette noe jeg kan kjøre med så lenge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 14, 2010 bare å kjøre på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 14, 2010 Vis du har hatt lekasje av vann inni tanken og ikke tømt den 100% så er det nok vann i bensinen som er problemet, kan kjøres med men vis det blir kaldt kan det fryse i bensin slangene, filteret eller dysene..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 14, 2010 tømte den 100 % og har brukt midler i etterkant mot små mengder av vann. har vært 13- her i det siste og ikke merket noe da.. så tenker det er filteret. kan jo blitt tettere av skitt i tanken etter at jeg tømte den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...