#1 Skrevet Februar 26, 2005 Tenker på å kjøpe nye sommerdekk, og lurte på om noen hadde noen gode/dårlige erfaringer med forskjellige dekkmerker. Har for tiden goodyear F1 GSD2 på bilen men synes disse er litt glatte på våt vei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 26, 2005 Finnes mange bra dkk, kommer bare ann på hvor mye kroner du vil legge i det... sånn som med alt annet. har selv hatt Dunlop, Michelin Pilot Sport og Bridgestone S03, og er kjempe fornøyd med begge disse dekkene. Michelin er litt mer slitesterkt enn Bridgestone, men også litt dyrere. Dunlop vil jeg ikke anbefale, disse blir fortere slitt en du kan si jeg har kjøpt nye dekk... Også skal man vel ikke glemme Pirelli heller? har ingen erfaringer med dette merket, men går jo for å være i samme klasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2005 skal du ha et rimelig og godt dekk er jo nye F1 til goodyear suveren (GSD3) jeg hadde disse på volvoen jeg hadde (med 300hk på framhjul) og var kjempefornøyd med dem) både når det gjelder kjørte km og grep/sporing.. idag har jeg michelin pilot sport ps2, er fornøyd med dem også, men vet ikke om det er verrdt prisforskjelen vis-à-vis gsd3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 27, 2005 Tenker på å kjøpe nye sommerdekk, og lurte på om noen hadde noen gode/dårlige erfaringer med forskjellige dekkmerker. Har for tiden goodyear F1 GSD2 på bilen men synes disse er litt glatte på våt vei. Har kjørt på toyo proxes, dunlop sp9000, falken fk-451. Men må si at de dekkene jeg har vært mest fornøyd med er mine F1 GSD3. Sykt bra feste, og (vet mange motsier meg her, men) -god slitestyrke. Synes støynivå er ok. I det hele tatt, ett meget godt dekk. Proxes er også bra dekk. Men jeg heller mot f1. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 27, 2005 Har siste sommer kjørt på Falken ZE-512 235/40R18 på 8,5x18 felg . Valgte de ut fra pris og påstått holdbarhet. Dekkene har egentlig fungert utmerket på både tørr og våt vei. Helt akseptabelt støynivå og så og si ingen sporing. Sitter etter min mening bra, men kun kjørt på vei (ingen banekjøring). Det negative er at jeg mer eller mindre slet dem ut på en sommer. Kjørte riktignok over 12.000 km og 5-6.000 av dem var høyhastighets touring gjennom Europa. Lå en del lange partier i 180-225 km/t, det sliter vel en del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 28, 2005 Jeg har kjempegod erfaring med Uniroyal Rainsport (satt på en Peugeot 206) og ikke minst Avon ZZ3 (på en passat tdi syncro) Rainsport-dekkene var utrolig bra på våt vei, hakket bedre enn ZZ3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 28, 2005 Takker for svar! Ringte Sharifen i dag og der anbefalte dem Toyo dekk. (Dem hadde Falken og Toyo å velge i) Prisen var heller ikke avskrekkende: Ca 850 kr for et 205/40-16 dekk. Noen som har Toyo? (Vet ikke modellnavnet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 28, 2005 Jeg hadde Falken FK-451 på forrige bilen min, gode dekk det. Kjøpte imidlertid Uniroyal Rainsport til nåværende bil, er positivt overrasket, synes dekkene er veldig gode. Som tidligere nevnt, er egenskapene på våt vei veldig gode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 28, 2005 jeg var veldig fornøyd med Brigdestone Potenza S-03PP! veldig behagelige, selv med lav profil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 28, 2005 Kjørte med yokohama avs sport i gjor sommer, kjempe fornøyd med disse dekkene jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 1, 2005 Petter, hvordan var S-03PP mht sporing og støy? En kamerat hadde dem på en BMW 320D og han var ikke fornøyd. Sporet som f... og bråkte mye. Det var 225/45R17. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 1, 2005 Petter, hvordan var S-03PP mht sporing og støy? En kamerat hadde dem på en BMW 320D og han var ikke fornøyd. Sporet som f... og bråkte mye. Det var 225/45R17. Jeg hadde 225/40-18, og det var meget komfortabelt å kjøre på, jeg prøvde nesten tilsvarende bil med Falken dekk og den var ikke god. heller ikke noe særlig støy, mamma brukte bilen litt , og hun er veldig vag for sånne ting, så da var det godkjent! i tillegg kan jeg anbefale FEDERAL dekk, de er veldig støysvake! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 1, 2005 Takker og bukker. Vurderer S-03PP i år. Har kjørt Bridgestone på MCene mine i alle år og vært megafornøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 1, 2005 Pirelli P Zero Nero 205/40-17 her og er meget godt fornøyd etter 10 000 km på alt slags føre. Kanskje ikke helt det beste dekket på slaps og ved minus grader men det er kanskje heller ikke meningen :-) Dekket er stille, sporer lite, virker slitesterkt og sitter bedre en noen annet dekk jeg har erfaring med. Mvh KMR Oslo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 1, 2005 Kjører selv med Toyo Proxes i 235/35/19 og er så langt meget fornøyd. Virker som et meget stabilt dekk på vått føre også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 4, 2005 i tillegg kan jeg anbefale FEDERAL dekk, de er veldig støysvake! Det kan jeg også anbefale, billlig, slitesterke og støysvake:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 4, 2005 i tillegg kan jeg anbefale FEDERAL dekk, de er veldig støysvake! Har også prøvd Federal, og de manglet fullstendig grep når det ble vått. Viste seg at det var omtrent umulig å slite ut, så gummien var altfor hard, med derpåfølgende elendig veigrep. For å si det sånn, jeg kjøper ALDRI Federal igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 4, 2005 Har også prøvd Federal, og de manglet fullstendig grep når det ble vått. Viste seg at det var omtrent umulig å slite ut, så gummien var altfor hard, med derpåfølgende elendig veigrep. For å si det sånn, jeg kjøper ALDRI Federal igjen! hmmm...merkelig, dette er stikk motsatt av hva jeg har erfart, jeg har kjørt de på forhjulstrekker og det satt godt, langt utover høsten med regndager og litt kulde, jeg synes nesten de satt bedre enn S03PP... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 4, 2005 Har heller ikke hatt problemer med Federal på vått underlag. Byttet til noen Viking dekk i fjor, og de følte jeg meg ikke helt trygg på på vått underlag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 4, 2005 Er riktignok noen år siden dette, rundt 2000 var det vel jeg brukte Federal. Da også på en forhjulstrekker, Audi 80 CC, dim 205/50-15. Grepet og vannplaningsegenskapene på de nye Federal-dekkene var faktisk dårligere enn nesten utslitte Barum-dekk som jeg kjørte på før det. Men det er godt mulig det har endret seg, uten at jeg skal prøve de igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 4, 2005 kjørte på toyo proxes T1S i fjor sommer og sommeren 03, funket bra på både tørt og bløtt føre. skulle nesten tro det var ett slags klister som holdt dekkene til asfalten. Så jeg kommer til å fortsette med toyo proxes... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 4, 2005 Har et par kompiser som har Dunlop Super Sport race...Dette er suverene dekk på tørt føre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 4, 2005 Takker og bukker. Vurderer S-03PP i år. Har kjørt Bridgestone på MCene mine i alle år og vært megafornøyd. På MC er Bridgestone super, men vær obs S-03PP er ufattelig tunge dekk, solide/stive sidevegger, bortsett fra dette supre dekk. Mine 245/40-17 S-03PP sitter utrolig godt på våt veibane, sporer og lager litt støy, men det er vel vanskelig å unngå i denne dimensjonen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...