#1 Skrevet November 13, 2010 Har en Audi 100 typ44 86modell der turtelleren ikkje fungerer før etter ca 20minutt. Har ikkje funnet ut kvar signalet blir henta, såg ikkje ut til å vere på Coil. Men er så rart at den kjem etter 20minutt kvar gong. Andre som har hatt problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 14, 2010 Den får signalet sitt fra hjernen mener jeg. Veldig rart at den virker etter litt tid men elektronikk kan av og til oppføre seg veldig rart. Feilen ligger nok da enten i hjernen eller i selve instrumentet. Viss du har koblingskjema til den så kan du jo måle om det kommer signal inn til turteller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 14, 2010 Det varierer kanskje med motortype, men min '87 med MC-motor (10vt) får signal rett fra coil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 14, 2010 Er ganske sikker på at her ikkje er hjerne på denne(?). Min Audi 90 med KV motor frå samme årstal har vertfall ikkje hjerne. Dette er en KU motor. Har ikkje koblingskjema, men det er vel kanskje mulig å finne. Men om noen veit hvilken ledning det kanskje er så skal det vere ei grei sak å måle om der kjem signal (hvis dette ikkje er et så spesielt signal at det ikkje går å måle med vanlig multimeter). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 14, 2010 Det varierer kanskje med motortype, men min '87 med MC-motor (10vt) får signal rett fra coil. Har også en 87 med mc motor(er 88mod i ch.nr), men den står det Megasquirt sprut i. Der funker ikke turteller men det trodde jeg var fordi den ikke er kobla opp mot sprutet. Har Haynes bok til denne og der leser eg at turteller får signalet sitt fra hjernen...men det er jo ikke sikkert at det stemmer. Nå ble jeg usikker: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 14, 2010 Er ganske sikker på at her ikkje er hjerne på denne(?). Min Audi 90 med KV motor frå samme årstal har vertfall ikkje hjerne. Dette er en KU motor. Har ikkje koblingskjema, men det er vel kanskje mulig å finne. Men om noen veit hvilken ledning det kanskje er så skal det vere ei grei sak å måle om der kjem signal (hvis dette ikkje er et så spesielt signal at det ikkje går å måle med vanlig multimeter). Ok, viss ikke det er hjerne i den så får turteller signalet sitt fra coilen. Jeg har Haynes bok på modellen men er offshore nå så jeg får ikke sjekka i den. Skal være mulig å måle signalet med vanlig multimeter ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 14, 2010 Har fått målt at det er strøm innpå kontakten til sjølve tellaren no. Ligger på ca 1,5-3v avhengig av turtall. Veit ikkje kva det bør vere, men går ut i fra at signalet er ok då. Så spørs om det er inn i sjølve tellaren det heng. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 15, 2010 Virker som at du har signal til instrumentet da ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...