Bensinpumpeforskjell, innsprøytning vs K-jet

Anbefalte innlegg

leverer bensinpumpe fra k-jet mer trykk en pumpe fra en vanlig type insprøytnings moor?

jeg skal strupe ned trykket veldig mye via en malpassi forgasserturbotrykkregulator. og den pumpen jeg benytter nå takler det dårlig. begynner å pulsere voldsomt.

evnt noen pumper som leverer mindre trykk å få tak på.

jeg skal ha ca 0.25bar på tomgang og ca 1-1.4bar på turtall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monopoint mener jeg leverer ca 1.2BAR, mens KE leverer vel ca 3.5~4.0 BAR?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bensinpumpe til K-/KA-/KE-Jetronic lever 6-8 bar avhengig av type.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monopoint mener jeg leverer ca 1.2BAR, mens KE leverer vel ca 3.5~4.0 BAR?

den kan bli i minste laget. siden grunninnstillingen skal være ca 0.25bar og trykket skal øke gjevnt og likt med ladetrykket som har vist seg opp mot 1bar.

En bensinpumpe til K-/KA-/KE-Jetronic lever 6-8 bar avhengig av type.

og stemmer dette så er det svaret på ett av problemet jeg har. må rett og slett finne en annen "mindre" pumpe.

blir mye synsing fra mitt ståpunkt, men tror vi er inne på rett vei. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den kan bli i minste laget. siden grunninnstillingen skal være ca 0.25bar og trykket skal øke gjevnt og likt med ladetrykket som har vist seg opp mot 1bar.

og stemmer dette så er det svaret på ett av problemet jeg har. må rett og slett finne en annen "mindre" pumpe.

blir mye synsing fra mitt ståpunkt, men tror vi er inne på rett vei. :)

Det stemmer på en prikk at K-Jetronic pumpa leverer 6-8 bar. Motronic-pumpene er mindre og svakere så du kan jo eventuelt prøve en slik dersom den du har er for kraftig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer på en prikk at K-Jetronic pumpa leverer 6-8 bar. Motronic-pumpene er mindre og svakere så du kan jo eventuelt prøve en slik dersom den du har er for kraftig:)

den jeg bruker nå er nok altfor kraftig. så jeg får prøve en annen først. får kjøpe en brukt en :)

takk for tips og råd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes noen pumper til K-Jet som leverer litt lavere trykk, f.eks leverer 023-pumpen 5,5 bar. Det finnes også noen pumper som leverer 8,5 bar, men generelt leverer de fleste pumpene 6-8 bar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen som vet konkret om en pumpe som leverer lite, dvs mer enn 1.5bar men så lite over som mulig.. googler det jeg kan komme på, men lite presist som dukker opp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes noen pumper til K-Jet som leverer litt lavere trykk, f.eks leverer 023-pumpen 5,5 bar. Det finnes også noen pumper som leverer 8,5 bar, men generelt leverer de fleste pumpene 6-8 bar.

Ikke for å ødelegge tråden her.

Vet du hvor mye Pierburg pumpa leverer? denne satt i begge bilene mine, både på 2.2 KU og 2.1 WC

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge tråden her.

Vet du hvor mye Pierburg pumpa leverer? denne satt i begge bilene mine, både på 2.2 KU og 2.1 WC

Nei... aner ikke.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.