Hva er forskjellen på Webasto DBW46 og BBW46

Anbefalte innlegg

Dette gjelder varmeren som var orginalt ekstrautstyr på C4-biler. Spørsmålene er:

- eksakt hvilke deler skiller diesel og bensinvarmeren?

- hva er fordampningsskive og keramisk skive (som står lengre ned her)

Har en sterkt korrodert dieselvarmer og ønsker å bygge om en bensinvarmer til diesel, derfor lurer jeg på hvilke deler som må skiftes over.

Et raskt søk her, så fant jeg ut at de fleste deler er oppgitt å passe på DBW46 og BBW46:

http://www.kcl.no/wsp/kcl/frontend.cgi?func=catalog.show&func_id=61167&table=CATEGORY&sdepth=0

De delene jeg fant som kun var oppgitt på enten bensin eller diesel var disse:

WEB472492 FORDAMP.SKIVE DBW 46 719,00

WEB21471A SIRK.PUMPE DBW46 12V 3.013,00

WEB20831A KERAMISK SKIVE BBW46 650,00

WEB20828A FORDAMPNINGSSKIVE BBW 46 BENS 264,00

WEB112779 FORDAMPNINGSSKIVE DBW 46 116,00

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten sammenligning viser følgende åpenbare forskjell:

En rund skive av hard filt (en slags veke?) like innenfor drivstoffinntaket på brenner, dimensjon litt større enn en fem-kroning. På bensin var denne hel mens diesel har et stort hull i midten ca 2cm i diameter. Jeg antar at dette er fordampningsskiven som angitt i posten over her.

Men det er to ulike i delelista, lurer på hva dette er:

WEB112779 FORDAMPNINGSSKIVE DBW 46 116,00

WEB472492 FORDAMP.SKIVE DBW 46 719,00

Luftvifte som blåser inn i forbrenningskammeret, har ulike delenr og på dieselvarmeren står det "diesel".

Lurer fortsatt på hva keramisk skive er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.