#1 Skrevet November 15, 2010 Har fått en irriterende raklelyd ved tomgang. Tror denne lyden kommer fra Multireimen. Har byttet både strammer og reim med ny org deler, men lyden gir seg ikke . Noen tips her? Bilen har kun gått 95k. Har fått tips kam, ventilløfter, dyser, tempsensor. Men er ganske sikker på at feilen ligger ved multireimen. Noen tips?`Dette er kun ved turtall under 1000rpm. Mvh Andreas B 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2010 frihjulet på dynamo er en gjenganger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2010 Ok, så frihjulet er selve reimhjulet som sitter på dynamo? Sjekker dette senere idag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2010 reimhjulet på dynamoen ja, har frihjul slik at dynamoen ikke bremses av motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 15, 2010 Kjenner du til servicehistorikk på bilen og hvilken olje som er benyttet? Er lite av det i Norge, men er endel kam havari i USA pga bruk av feil olje. (PD motorene skal ha annen olje en de "vanlige" TDI motorene). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 15, 2010 Ja har full historikk fra vw merkeverksted. Gått med longlife service frem til 90k km. Skal nå gå over til vanlig service (hver 15000km). Har nylig byttet fra longlife olje til castrol edge turbo diesel, som jeg skal fortsette med. Kan vel ikke være skadelig med londlife olje da denne er brukt av vw merkeverksted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 15, 2010 Ja har full historikk fra vw merkeverksted. Gått med longlife service frem til 90k km. Skal nå gå over til vanlig service (hver 15000km). Har nylig byttet fra longlife olje til castrol edge turbo diesel, som jeg skal fortsette med. Kan vel ikke være skadelig med londlife olje da denne er brukt av vw merkeverksted? Om det er skadelig kan diskuteres, men så lenge det er brukt 507.00 olje så skal det ikke være noe problemer så tidlig motormessig. Husk at ved 15k intervall skal det brukes 505.01 olje, IKKE 505.00 eller 502.00! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 15, 2010 Kjører nå på denne oljen- http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=88&modelyear=&vehicle=8755 Virker denne ok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 15, 2010 God og dyr Ja, den er 505.01 godkjent, så tut og kjør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 15, 2010 Som musikk i mine ører! tusen takk for hjelp, betryggende å vite at bilen har det bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 15, 2010 God og dyr Ja, den er 505.01 godkjent, så tut og kjør Jeg bruker longlife olje selv om jeg bytter hver 15.000km er ikke det bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 15, 2010 Har undersøkt videre og det viser seg at hjulet på dynamoen har låst seg. Er altså ikke enveis lenger. Da blir det en tur på møller imorgen og handle litt nye deler:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 15, 2010 Jeg bruker longlife olje selv om jeg bytter hver 15.000km er ikke det bra? Tynt skvip Funker nok fint det skal du se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 15, 2010 samme olje som jeg kjører på.. 540kr for 4 liter er jo ikke SÅ galt det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 15, 2010 Koster 912kr for 5liter på mekonomen (719 + 193), går i teorien 4,5liter på disse. Mekonomen i Stavanger har ihvertfall satt ned VACN rabatten til 10%, så da blir det 821kr for oljeskiftet (+ filter). Hvor handler du Castrol så billig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 15, 2010 Koster 912kr for 5liter på mekonomen (719 + 193), går i teorien 4,5liter på disse. Mekonomen i Stavanger har ihvertfall satt ned VACN rabatten til 10%, så da blir det 821kr for oljeskiftet (+ filter). Hvor handler du Castrol så billig? Mekonomen men nå får jeg mere rabatt enn den lusne vacn rabatten hos mekonomen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 15, 2010 Det var mer rabatt tidligere, men så ble vi satt ned da de mente vi fikk for mye rabatt.... Unngår Mekonomen etter dette. Bedre rabatter hos Meca 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 15, 2010 japp i know.. 10% er vanlig vacn rabatt hos meko.. Meca har vi desverre ikke i skien/porsgrunn.. men har hellanor som jeg har enda bedre pris hos 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 16, 2010 Longlife eller edge turbodiesel vi snakker om her nå? Jeg også handler hos mekonomen, men noe mer enn 10% rabatt:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 16, 2010 Longlife eller edge turbodiesel vi snakker om her nå? Jeg også handler hos mekonomen, men noe mer enn 10% rabatt:p Edge TD 5W-40 (505.01) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...