Audi 2.3 Coupe, startproblemer, får ikke bensin?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Audi Coupe 2.3 ng som har vært tung startet i hele høst. Og nå vil den ikke starte mer, bilen får ikke bensin.

Har sjekket ledningene til bensinpumpa, og den lilla-svarte lyser med tenninga på, men når jeg vrir om for å starte så lyser ikke den grønn/gule, kan det være feilen? (For jeg sjekket på en audi 100 ng, og da jeg vridde om nøkkelen for å starte så lyste både den lilla-svarte og grønn-gule.)

setter stor pris på alt av tips :)

mvh

Even Moen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går pumpen når du skrur på tenninga da?

Evt. bensinpumperelè ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går pumpen når du skrur på tenninga da?

Evt. bensinpumperelè ?

Nei, den gjør ikke det, men det er vel fordi den ikke får strøm tror jeg.

Har ikke sjekket det, veit du hvor det sitter?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du nok trykk da? må være 3 bar for at dysene i det heletatt skal åpne. Om pumpa di er sliten, filteret tett eller en kombo så kan det hende at pumpa di går, men at du ikke får trykk nok til å åpne dysene.

du kan jo pelle ut dysene, ta dem i flasker, tvangskjøre pumpa og løfte litt på spjeldet. Kommer det ikke ut bensin da så har du ikke trykk nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du nok trykk da? må være 3 bar for at dysene i det heletatt skal åpne. Om pumpa di er sliten, filteret tett eller en kombo så kan det hende at pumpa di går, men at du ikke får trykk nok til å åpne dysene.

du kan jo pelle ut dysene, ta dem i flasker, tvangskjøre pumpa og løfte litt på spjeldet. Kommer det ikke ut bensin da så har du ikke trykk nok.

takker for tipset:)

men problemet er at pumpa ikke går i hele tatt, lurer på om det kan være en elektrisk feil ved tenningslåsen for eksempel? hmm:confused: For når man vrir om nøkkelen for å starte bilen så skal vel den gul/grønne ledningen gi strøm til pumpa sånn som på audi 100 for eks.., eller? hmm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke akkurat fargekodina på ledningene i hodet :)

Men ta ut bensinpumpreleet, lag til en ledningm av typen ikke tynn, med to "han" kabelsko i hver ende og stikk de i riktig hull der bensinpumpereleet skal stå. Dette for å tvangskjøre bensinpumpa... hjelper det tro? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var bensinpumpe-releet som hadde tatt kvelden, så heldigvis en billig og enkel løsning :)

Tusen takk for alle svar, var de som satte meg på riktig spor, så setter veldig stor pris på det ;)

Mvh

Even M,.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.