#1 Skrevet November 15, 2010 Fattern har problemer med at den originale startsperren tuller slik at nøkkelen må ut og inn flere ganger før den registreres. Kan startsperren omgås på noen måte? C4 blir jo stjålet over en lav sko, så kan ikke være så fryktelig vanskelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2010 hmm, hvem stjeler vel en C4 A6 med startsperre på da tro? Hørtes bra overdrevet ut det med at de blir stjålet over en lav sko. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2010 Det er enklere å reparere bruddet som pleier å være i kabel ved startsperrespolen rundt låsen enn å finne ut av og utføre endring som skal til for å fjerne sperren. Ligger en tråd et eller annet sted om den vanlige feilen med bilde, søk og du vil finne. Vedr sko i første post: Det er forskjell på lave sko (Audi 100) og høye sko (A6) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2010 Fattern har problemer med at den originale startsperren tuller slik at nøkkelen må ut og inn flere ganger før den registreres. Kan startsperren omgås på noen måte? C4 blir jo stjålet over en lav sko, så kan ikke være så fryktelig vanskelig Sjekk denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 19, 2010 Startsperreproblemet er der fortsatt da det overhodet ikke er som på A4'n det er linket til over. Det er ingen plugg på denne - kabelen er helstøpt sammen med ringen som ligger rundt tenningslåsen Problemet nå derimot er at motoren døde brått her om dagen og ikke vil starte igjen. Det er både gnist og bensin, men fyrer ikke. Filer du lenge så kommer noen antydninger til tenning, men intet mer. Plugger, rotor og fordelerlokk er byttet uten hell. Er snakk om en 2.0 ABK-motor (digifant). Bilen har rullet 327k og iflg. servicehistorikken er det aldri byttet coil, så mistenker vel at en kan være skranten. Vil dette dukke opp på diagnose på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 20, 2010 Følger du ledningen ender du i en kontakt bak speedo som kan reddes med lodding. Men kan jo være noe helt annet for all del 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 20, 2010 Følger du ledningen ender du i en kontakt bak speedo som kan reddes med lodding. Men kan jo være noe helt annet for all del Den gjør ikke det heller. Kabelen forsvinner inn i en kabelbunt bak dashen som går nedover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 20, 2010 Mente ikke at den er tilkoblet speedo, men at boksen er lokalisert bak den. Bør ta ut speedo for å klare å se den. På min S6 C4 er det den hvite boksen til venstre, og kontakten jeg dro ut av boksen og loddet til høyre. Men nå vet ikke jeg om det er likt på din A6 da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...