Se i snitt i topplokk, på langs og tvers - AAN 2,2 20VT

Anbefalte innlegg

befor&afteri.jpg

rett før ventilen "throat" bør det strupes/taes lite for å vende lufta rundt ventilen.

Det lønner seg å ta vekk kanter i forbrenningsrommet rundt ventiler for flow, dette kan også forhindre sprekkdannelser da skarpe kanter bli varmest under detonasjon (skarpe kanter gløder)!

De jeg har snakket med ang porting er mennesker som har en forkjærlighet til US V8 hvor porter teller mye og det er mye å hente (da disse er dårlige i støp og fasong).

I de fleste bilene på dette forumet (av nyere dato) så er jo forbrennings rommet "hemifærisk" eller tilnærmet hemifærisk noe som er "The big thing" for disse v8 menneskene, da det kun er HEMI maskiner som hadde det før.

hemi-pent-roof.gif

Man får også frest om setene slik at det gir en bedre flow i "throat", grader: 75-60-45(tettning)-30-15

Dette skal visst gi veldig god flow

images.jpg

Ventilen kan også bearbeides! OEM eksos ventil i 3b (og muligens andre femmere) har jo en håpløst tykk ventil stamme.

FEKS Ferrea 6000 series har jo et mye bedre design, men denne kan også muligens forbedres noe (random bilde for å vise)

anglevalves05.jpg

Kommer tilbake med bilder av min topp når jeg har fått frisert den (3B).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig dårlig design på disse toppene. Men da er det jo greit å kompensere med en stor turbo :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd til glede for nye lesere som ikke har satt innstillingene riktig (og dermed ikke ser gamle innlegg.....)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

Gammel tråd til glede for nye lesere som ikke har satt innstillingene riktig (og dermed ikke ser gamle innlegg.....)

Fin 'bump' dette.

Hadde et lite prosjekt her en dag ang inssugsventiler til 20VT. Som dere kan se så har org. ventilsete en ganske bred anleggsflate mot ventilsetet som igjen gir litt restriksjon i flow.

Dette kan du eliminere ved å slipe inn 30gr. vinkel for å smalne inn setet, men ikke for mye.Jeg vil anbefale å frese ventilsetet og, men om du ikke har utstyr til det så finnes det motorverksteder som driver med slikt.

IMG_20191109_121142.jpg

IMG_20191109_124820.jpg

IMG_20191109_125624.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til glede for nye lesere. VACN- forumet har ikke så stort omfang av nye innlegg men inneholfer en unik samling av godbiter som denne tråden. Vanligvis ligger denne tråden på et område forbeholdt betalende medlemmer. I anledning påsken blir den liggende åpent en måned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.