1993 Audi Coupe 2,3 10v, stoppet under kjøring.

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kjærringa har gleden av å eie bilen, mens jeg må ordne når noe skjer:p

 

Den døde plutselig under kjøring, og etter dette er det så å si dødt. Den kan tenne, og gå å putre på et par-3/4 cyl i noen sek. før den stopper igjenn. Deretter er det HELT dødt. Ingen tegn til liv.

 

Tenkte lese ut feilkoder, men det var ikke til å sette inn sikring i bensinpumpereléet, så gadd ikke stå i kulda og knote mer der og da.

Leste litt rundt, og mye ting kan ligne på feil med Hallgiver. Målte hallgiver(brukte "oppskrift" jeg fant et sted her), men hadde bare multimeter, så fikk ikke så nøyaktig måling som det burde vært, men det ga utslag på multimeteret når vi kinna motoren, men den kan jo tulle fordet?!

 

Tenkte prøve å sette inn en annen fordeler, bare for å sjekke hallgiver, men har ikke fått tak i noen som har en fordeler jeg kan låne.

 

Men er det noen her inne som har andre idéer på hva det kan være?

Rart om den bråstopper sånn plutselig om bensinfilteret er tett.

 

Det er NG motor, og den har gått rett i overkant av 150tusen KM.

 

 

Takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket bensinpumpe og om timing på registerreima er riktig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reg. reim og vannpumpe ble byttet i sommer, av en som har peiling på Audi, så regner med at det skal være i orden(det kan jo klart ha skjedd noe der, men vil tro sannsynligheten er liten), men nei, har ikke sjekka det.

 

Når jeg vrir på nøkkelen, så hører jeg bensinpumpa, men etter å ha gjort dette noen ganger virker det som om pumpa "hakker", eller går ujevnt. Skal det være sånn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reg. reim og vannpumpe ble byttet i sommer, av en som har peiling på Audi, så regner med at det skal være i orden(det kan jo klart ha skjedd noe der, men vil tro sannsynligheten er liten), men nei, har ikke sjekka det.

 

Når jeg vrir på nøkkelen, så hører jeg bensinpumpa, men etter å ha gjort dette noen ganger virker det som om pumpa "hakker", eller går ujevnt. Skal det være sånn?

 

Sjekk bensinpumpa... Jeg hadde samme problemet på 80 cabben jeg hadde tidligere, og jeg bytta pumpa som ligger under bilen, og den ble helt frisk igjen.

Er verdt et forsøk å prøve det i allefall?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fader'n mente kanskje pumpa skulle slutte å gå når det var bygget opp trykk(dvs før motor startes), men var ikke sikker. Skal sjekke om den fyrer på startgass, for da er det definitivt et pumpe/bensin problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å starte bilen.. få den helst til å putre litt... når den da slukker så tar du ut en plugg eller to og sjekker om den er våt. Det gir en bra indikasjon på om problemet er tenning eller bensin :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.