Eu kontroll godkjenning bremser?!?

Anbefalte innlegg

Eg har montert Big reds på min s2 foran og har orginale bremser på bak, vil dette skape noen problemer i forhold til EU godkjenning? noen som har noen erfaringer i forhold til dette?

Jonny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har montert Big reds på min s2 foran og har orginale bremser på bak, vil dette skape noen problemer i forhold til EU godkjenning? noen som har noen erfaringer i forhold til dette?

Jonny

Hadde det på S4en ikke noe problem hos NAF ihvertfall.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styr unna merkeverkstedene så går det nok bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk ikke gjennom for han som kjøpte min tidligere Golf 4 4Motion TDI (som jeg monterte Big Reds på). Vet ikke hvor han var for EU godkjenningen desverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk ikke gjennom for han som kjøpte min tidligere Golf 4 4Motion TDI (som jeg monterte Big Reds på). Vet ikke hvor han var for EU godkjenningen desverre.

Eg har et sett med orginale bremser til fronten også, men etter som eg har forstått så er bigred orginale rs2 bremser? så det er vel mulig å få det godkjent i vognkort evt ? om eg skifter ut bremser bak også selfølgelig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har et sett med orginale bremser til fronten også, men etter som eg har forstått så er bigred orginale rs2 bremser? så det er vel mulig å få det godkjent i vognkort evt ? om eg skifter ut bremser bak også selfølgelig!

Passer de rett på nav eller brukes det adapter? Adapter er det ihvertfall bare å glemme å få godkjent i Norge...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo adapter på rs2 orginalt, så det burde vel være mulig? Er jo stemplet med vag delenr osv :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes biler med originalt vesentlig mindre enn 11cm bakkeklaring også som er typegodkjent i Norge (Ferrari etc.) men det hjelper lite når en skal godkjenne senkesett hos trangsynet på andre biler...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hatt noe problemer med dette, men nå ekke jeg så fan av godkjenning heller :D Holder med at det er godkjent av meg selv, trenger ikke noe biltvilsvin approval :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes biler med originalt vesentlig mindre enn 11cm bakkeklaring også som er typegodkjent i Norge (Ferrari etc.) men det hjelper lite når en skal godkjenne senkesett hos trangsynet på andre biler...

har ikke du fått med deg tråden ang typegodkjenning av senkesett min venn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke du fått med deg tråden ang typegodkjenning av senkesett min venn?

Ehhh, jo. Hvordan det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehhh, jo. Hvordan det?

siden du skrev ang typegodkjening under 11 cm. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden du skrev ang typegodkjening under 11 cm. hehe

??? Da tenker jeg på feil tråd? Jeg snakker om biler som er typegodkjent med mindre enn 11cm bakkeklaring og biler som skal ettergodkjennes med senk som det stilles krav til 11cm bakkeklaring (pga. 10cm fartshumper +/- 1cm). Typegodkjenning og godkjenning av endring er to forskjellige ting...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte big reds på S2n min før teknisk ved innførsel.. Jeg fikk det godkjent..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte big reds på S2n min før teknisk ved innførsel.. Jeg fikk det godkjent..

Var bremsene skrevet inn i vognkortet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det var jo jeg som fikk de montert.. De var ikke montert når jeg kjøpte bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet jo det, men ble de skrevet inn i det norske vognkortet? Hvis ikke var de jo ikke godkjent, men oversett ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men eg har bare montert big red bremser framme og dette kan ødelegger kansje bremsefordelingen som skal være på bilen! bremser vel 30 % på bakhjula og 70% på framhjula. mens med desse bremsene så må det vel være 85%-90% på framhjula?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også org bakbremser, det ble det aldri kommentert noe på..

Måtte legge frem papirer på alt inkludert bremsene, og er rimelig sikker på at disse ble ført inn i vognkortet sammen med 18" felgene og H&R settet.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også org bakbremser, det ble det aldri kommentert noe på..

Måtte legge frem papirer på alt inkludert bremsene, og er rimelig sikker på at disse ble ført inn i vognkortet sammen med 18" felgene og H&R settet.. :)

Hvilke papirer hadde du for bremsene? TÜV?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er det eneste som holder hvis det holder her til lands har jeg intrykk av..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rettningslinjene til BT for godkjenning av senkesett sier minste bakkeklaring under bil til faste deler med fører i bil er 8cm.. om feks Tüv ikke sier noe annet på det aktuell sette. Det står også at BT har å forholde seg til godkjenninger av utstyr som endrer bilens standard fra uavhengige godkjente lab.. feks tüv det gjelder alt.. ikke bare senk.. MAO om det er tüv godkjenning på delene til den bilen det gjelder så har BT rent juridisk bare å godkjenne det..

De 11cm som er omtalt er kun en anbefaling fra veidirektoratet.. og ikke regelen.. regelen sier klart 8cm som minste klaring.

Dette kan lett dokumenteres.

Grunnen til anbefalingen om 11cm er blandt annet det at en stor andel av fartsdumpene i norge er bygget på ulovelig måte i henhold til rettningslinjene for konstruksjon/utforming av fartsdempende konstruksjoner på offentlig vei, og de redder da sin egen ræv ved å si 11cm så ikke folk med lovlig høyde på 8cm slår nedi feilkonstruerte fartsdumper og skader bilene sine.

Men 100% sikker at 11 cm KUN er en anbefaling.. og regelen er min 8cm (om tüv feks ikke sier noe annet).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.