Anbefalte innlegg

Enkelt og greit, hvor sitter den?

Veit sirena sitter i V baksjerm, men hvor sitter boksen?

Sliter med at bilen drar strøm, og er snart siste alternativet mitt..

Kobla av dynamo, starter, vifte, alle pærer, sentrallåspumpe osv men uten hell.. Tapper batteriet på 3-4 dager så byner og bli trått.. Batteriet må byttes også da det er tappet og ladet så mange ganger..

Takker for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målt strømmen når tenningen og alt er utkoblet? Kan ofte være indre lekasjestrøm i batterier som er feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.. Har dratt ut alt av stikk og ledninger og tenning av.. Måler mellom avkoblet - pol og -polen på batteriet, og det lyser ganske bra!.. Det kan godt hende. Elektrisk er ikke min greie, så jeg prøver med et nytt batteri!

Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn jeg forstår så måler du mellom plusspolen og plusskabelen avkoblet, eller det samme på minussiden?

Hvis det da går en "større" strøm så kan det kanskje være noe i bilen som bruker en del strøm og at batteriet ikke er ødelagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måler som du sier men på - siden ja!

Ja det gløder ganske bra i prøvelampa så det er tudlig det går en del strøm der..

Peiling på hvor alarm boksen sitter? Er snart bare den jeg ikke har kobla fra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Hvis ikke alarmboksen sitter under dashbordet over beina så er jeg usikker.

Klart, går jo alltids noe strøm til klokker og diverse memory. Men vet ikke hvor mye det vil slå ut, men tipper noen milliamper. og da tar det uker og måneder før batteriet er flatt.

Hvis du har muligheten til å la batteriet vær frakoblet noen dager så finner du ut om det er det eller ikke da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten kjøp deg eller få lånt deg et multimeter så du kan måle akkurat hvor mye strøm som trekkes, prøvelampe er ikke noe å bruke til slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.