K03 eller K04 turboer til 2.7 BiT

Anbefalte innlegg

Noen som veit hvor man får tak i en av delene billigst? Kopi spiller ikke så stor rolle.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg forsket mye på det samme. ECS tuning i statene hadde greie priser. Kom på ca 7000 for EN original KKK K04 inkl frakt pluss noe småtteri til kansje 500 kr. De har også RP turboer som er ''Kvalitets'' kopier fra Canada, ca tusingen billigere og med 1 års garanti, selv om anbefalt trykk overskrides.

Var det billigste eg fant :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg forsket mye på det samme. ECS tuning i statene hadde greie priser. Kom på ca 7000 for EN original KKK K04 inkl frakt pluss noe småtteri til kansje 500 kr. De har også RP turboer som er ''Kvalitets'' kopier fra Canada, ca tusingen billigere og med 1 års garanti, selv om anbefalt trykk overskrides.

Var det billigste eg fant :)

Takk for det, får leite litt :) Har turbohavari på bilen så må vel spandere på et par nye..heh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, får leite litt :) Har turbohavari på bilen så må vel spandere på et par nye..heh

Billigste blir å følge med alle karene som konverterer RS4er til RS6 hybrider for tiden, de må jo ha noe til salgs :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå får jeg ikke åpna finn, men hvis det er den som ligger til HBO 20000kr, så ja ;) Jeg måtte gi litt mer, men tror det er et greit kjøp forde.. :) Blir henta idag.

Fy feite for ett kjøp : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå får jeg ikke åpna finn, men hvis det er den som ligger til HBO 20000kr, så ja ;) Jeg måtte gi litt mer, men tror det er et greit kjøp forde.. :) Blir henta idag.

Hvor mye endte det opp med? (Hvis det er lov å spørre :) )

Da jeg ringte var budet oppe i 39.000,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit hvor man får tak i en av delene billigst? Kopi spiller ikke så stor rolle.. :)

Hei, tror jonus har noen billige rs4 turboer for salg. Nye.

Ringer du han på 92607078 eller sms for du sikkert svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy feite for ett kjøp : rock :

Tja, vi får se da..heheh

Hvor mye endte det opp med? (Hvis det er lov å spørre :) )

Da jeg ringte var budet oppe i 39.000,-

Blei 45000,- Noe mer enn det hadde jeg ikke giddi.. Fyren som eide den kjøpte den for 530 000,- i 2001 :P

Hei, tror jonus har noen billige rs4 turboer for salg. Nye.

Ringer du han på 92607078 eller sms for du sikkert svar:)

Du tror det du ja Christine :P heh.. Hvordan er det å sette på RS4 turboer på en vanlig chippa med Tiptronic a?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte og veldig på denne, men lot det være. Følte det var endel som ikke stemte helt der. Reel km stand er minst 240, den har fått byttet bla bunnpanne minst 2 ganger.

Men dog kan det nok bli en rimelig og grei bil med litt service!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte og veldig på denne, men lot det være. Følte det var endel som ikke stemte helt der. Reel km stand er minst 240, den har fått byttet bla bunnpanne minst 2 ganger.

Men dog kan det nok bli en rimelig og grei bil med litt service!

Den har gått ganske akkurat 260 000km..Står i instrumentet også Jeg kjørte VAG-COM på den...`Hvorfor har den bytta bunnpanne? Han fyren hadde hadde den siden 01, og fortalte alt han hadde fått gjort og greier..

Jeg så ikke annonsen på den engang jeg, bare en kamerat som ringte meg på jobben, så stakk vi å kikka på den og kjøpte den :)

Ser forresten at man får rep.kit på ebay til turboene. Det er vel bare å drite i vel? :Phttp://cgi.ebay.com/ebaymotors/Turbo-Repair-Kit-KKK-K03-K04-AUDI-S3-S4-TT-1-8T-2T-2-7T-/150512614654?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item230b403cfe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en først tar jobben med og bytte dem, er det vel like godt og kjøpe nye. Er jo en aldri så liten operasjon og bytte dem...

Ok, mente det stod 180 tkm i annonsen ser du!

Fikk dere start på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en først tar jobben med og bytte dem, er det vel like godt og kjøpe nye. Er jo en aldri så liten operasjon og bytte dem...

Ok, mente det stod 180 tkm i annonsen ser du!

Fikk dere start på den?

Ja må jo ha ut motoren for å bytte, så likeggreit å kjøpe nye... Tenkte vi..

Ja det stod 180 000km i annonsen, men jeg så ikke den før etter vi hadde kjøpt bilen :P Jeg sjekka bilen med VAGCOM vett, og der stod det 260xxxkm... Fant en haug med feil, men var mye feil pga "voltage to low" der, så skal få lada batteriet og sjekka på nytt.. Tror mye av feila skyldes dårlig med strøm der...

Men nei, har ikke starta den, jeg er på fjellet, og to kamerater som henta den igår kveld.. Fikk feil på veivsensoren, som garantert er grunnen til at den ikke starta. Så blir å sjekke feil etter lada batteri, og litt sånn, så må vi bytte sensoren.. Men plukker ut motor først uansett tenker jeg..

Vi får se, foreløpig setter vi den bare bort litt, har endel andre biler som skal fikses og plukkes fra hverandre først..heh. Begynner vel på A6'n i løpet av 1-2 uker,..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint ann å overhale dine gamle da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint ann å overhale dine gamle da.

Ja, jeg så bare at repkit kosta, ingenting.. Så lurte på om det var noe særlig ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg mener du må få startet den for å få lest av feilkoder ordentlig-? shoot me if i`m wrong....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg mener du må få startet den for å få lest av feilkoder ordentlig-? shoot me if i`m wrong....

Da får jeg skyte da :P Trenger jo bare å ha på tenninga for å lese av feilkoder. De er jo lagra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,men jeg trodde ihvertfall du fikk de voltage too low feilkodene pga at bilen ikke var startet.. mener jeg har lest det før.

men uansett -lykke til med prosjektet,høres ut som du kan få til en artig bil der!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,men jeg trodde ihvertfall du fikk de voltage too low feilkodene pga at bilen ikke var startet.. mener jeg har lest det før.

men uansett -lykke til med prosjektet,høres ut som du kan få til en artig bil der!

Har kjørt test på flere biler bare ved å skru på tenninga, pappa også. Funker fint det :) Men derfor jeg må få full fres på batteriet og sånt før jeg sjekker igjen ;)

Jo takk, håper det blir bil av det..heh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om det er overlagt drap på tiptronic kassa!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om det er overlagt drap på tiptronic kassa!

KAssa funker fint, bilen har gått med chip i 7 år....

Men veit ikke om det blir helt feil med K04'er når den bare skal kjøres med den chip'n som er i..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.