#1 Skrevet November 17, 2010 http://rudskogen.no/component/content/article/62-nyheter-til-startsiden/110-slik-blir-qnyeq-rudskogen-.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2010 Liker dette! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2010 Så tøff ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 17, 2010 LIKER !! Eneste negative er at kjøreretning snus.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 18, 2010 Moro Snu kjøreretningen? På videoklippet går da kjøreretningen samme vei som alltid, med depoet på venstre hånd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 18, 2010 På det første utkaste av banen var det planlagt og kjøre motsatt vei men de endelige tengningen og kjøreretning blir som på videon i linken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 18, 2010 Om ikke prisene går dramatisk opp må jeg nesten melde meg på banekjøring neste år så jeg får kjørt denne runden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 18, 2010 Prisene går ikke dramatisk opp men det vil bli strengere med tank på bruk av bane å depo det har vil blandt annet sett noen eksempler på slutten av sesongen i år ved å gi saftige bøter til de som arangerer treff. F.eks hvis det dratt opp sand/jord på banen som ikke er feid opp av bane manskap, olje søl å lingnende som ikke er sandert og ryddet opp m,m. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 18, 2010 På det første utkaste av banen var det planlagt og kjøre motsatt vei men de endelige tengningen og kjøreretning blir som på videon i linken Oki, der jeg missforsto ja.. så kun den endelig tegningen, ikke video`n. Her var den opprinnelige planen: http://www.holografisk.no/index/pages/visualisering_rudskogen.html En del lengre bane der faktisk.. de har kuttet bort et helt parti på den endelige tegningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 18, 2010 Klubben har allerede satt seg opp på søkerlisten for en helg i slutten av august med treff etter vanlige prinsipper Så håper vi det går som vi ønsker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 8, 2010 Rudskogen.no har lagt ut tegninger og info om den nye banen. Dette blir rått! "Rudskogen Motorsenter har fått tegninger og utregninger fra Tilke som sier noe om hvor rask den nye banetraseen på Rudskogen vil bli. De fleste av dagens svinger vil bli erstattet med slakkere svinger slik at gjennomsnittshastigheten på banen vil økes. Det tyske arkitektfirmaet har regnet på en Porsche GT vil ha en gjennomsnittsfart på rundt 131 km/t rundt den 3267 meter lange banen. Det tilsvarer en rundetid på 1 minutt og 27 sekunder." http://www.rudskogen.no/component/content/article/62-nyheter-til-startsiden/118-tekniske-tegninger.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 8, 2010 Hvor lang og hvilken gjennomsnitsfart regnes på Våler ikl trange delen? Høres ut som dette blir en bane der vi gutta med Einsere blir KNUST.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 8, 2010 Med utgangspunkt i at den er designet i følge spesifikasjoner til testbane for F1, så spøker det nok for Einserbanden ja.. På den nye banen på Rudskogen Motorsenter vil toppfarten nærme seg 280 kilometer i timen på enkelte steder. Vi har fått tilgang til ennå flere utregninger fra det tyske arkitektfirmaet som har tegnet den nye sløyfa på Rudskogen. Denne gangen har vi fått tilgang til de stipulerte topphastighetene på forskjellige deler av banen. Den høyeste målingen på speedometeret vil trolig bli ned bakken mot svingen ”Der Angstkurve”. Der har Tilke regnet med at en Porsche GT trolig vil ha 247 kilometer i timen når de går på bremsen før svingen, mens en superbikesykkel vil vippe over 270 kilometer i timen når de går på bremsene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 8, 2010 Hvor langt blir rettestrekket i forhold til det eksisterende anlegget? Quattro gutta maksa vel 220 på gamle strekka? Håper det blir en romselig sandfelle på enden sånn at en ikke ender rett i dekkstabelen vis horna blir vel lange og en bremser seint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 8, 2010 Hvor lang og hvilken gjennomsnitsfart regnes på Våler ikl trange delen? Høres ut som dette blir en bane der vi gutta med Einsere blir KNUST.... Hvorfor skulle Einsere bli "knust" ? På ACR har jeg under time attack kjøring målt 132km/t i snitt med CQ'n så det er en rask bane og Einsere(og andre "motorsvake" biler) fungerer da greit på den banen selv om den er rask. Ole Opsahl kjørte ihvertfall gode rundetider med en Einser for noen år siden og holdt godt følge med mye sterkere biler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 9, 2010 Hvor lang og hvilken gjennomsnitsfart regnes på Våler ikl trange delen? Høres ut som dette blir en bane der vi gutta med Einsere blir KNUST.... Vil nok bli tatt litt på strekkene, men vi kan fremdeles bremse senere og holde høyere fart gjennom svingene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 9, 2010 Høres ut som dette blir en bane der vi gutta med Einsere blir KNUST.... Hiv i en 02A kasse med lange gir og trim til krampa tar deg så går nok dette så fint så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 9, 2010 Artikkel fra Rudskogen Vi har fått tilgang til ennå flere utregninger fra det tyske arkitektfirmaet som har tegnet den nye sløyfa på Rudskogen. Denne gangen har vi fått tilgang til de stipulerte topphastighetene på forskjellige deler av banen. Den høyeste målingen på speedometeret vil trolig bli ned bakken mot svingen ”Der Angstkurve”. Der har Tilke regnet med at en Porsche GT trolig vil ha 247 kilometer i timen når de går på bremsen før svingen, mens en superbikesykkel vil vippe over 270 kilometer i timen når de går på bremsene. I enden av langsiden som er dagens raskeste punkt vil en Porsche GT holde rundt 240 kilometer i timen, mens en superbikesykkel vil ha i overkant av 270 kilometer i timen. Den laveste farten på den nye sløyfa vil være i den nye slakteren som blir en del knappere enn dagens. Der vil en Porsche GT holde ca. 75 kilometer i timen, mens en superbike på samme punktet vil ha 80 kilometer i timen. Depotsvingen som er dagens tregeste punkt på banen vil på den nye banen rettes noe ut og man vil derfor kunne holde en høyere hastighet igjennom i forhold til dagens sving. Tilke har regnet på at man vil kunne holde ca. 95 kilometer i timen gjennom den svingen, og kjører man motorsykkel vil man kunne holde ca. 99 kilometer i timen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 31, 2010 Hvor lang og hvilken gjennomsnitsfart regnes på Våler ikl trange delen? Høres ut som dette blir en bane der vi gutta med Einsere blir KNUST.... Det liker vi dårlig. hehe Tror det her blir konge jeg. Gleder meg alt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 31, 2010 Håper vi får testet denne i august da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 2, 2011 vi får bare kryss alt vi har for at den er ferdig når vi skal dit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...