#1 Skrevet November 17, 2010 (endret) Min a4 b5 1.8 ADR motor har begynt å jage på tomgang, dette skjer bare av og til. Den kan gå lenge på tomgang på ca 800rmp før den plutselig hopper ned til ca 400-500rpm og opp til 1000rpm, for også ligge å jage der i ca 10sekunder.. Noen tips til hva det kan komme av?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 18, 2010 Diagnoseapparat er vel første bud her. Kan være mye rart: Falsk luft, lambda, gasspjeld ikke grunninstillt, LMM, coil... etc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2010 jepp, skal få tatt en diagnose i morgen forhåpentligvis. Har sjekket etter falskluft ved å spraye startgass rundt innsuget... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 9, 2010 (endret) Da har jeg fått ut endel feilkoder... Er feil på disse enhetene; Bankebegrænsning cylinder 1 Bankebegrænsning cylinder 2 Gasspjæld kontrolenhed Gasspjæld kontrolenhed Luftmassemåler Oxygen sensor adapt Tomgangs justering Her er feilkodene med beskrivele ifra ross tech 17733: /P1325 Cyl.1-Knock Contr. Limit Attained 17734: /P1326 Cyl.2-Knock Contr. Limit Attained 17916: /P1508/005384 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached 00561: - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded 16487: /P0103/000259 - Mass Air Flow (MAF) (G70): Signal too High 17972: P1564/005476 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting 17967: /P1559/005465 - Throttle Body (J338): Fault in Basic Settings 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2010 Er et par feilkoder som tilsier feil grunninstilling. Prøv å få tatt en grunninstilling på gasspjeldet (kansje rengjøre det samtidig) og se etterpå hva som skjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 9, 2010 Trenger man vagcom for å grunninstille det eller holder det ved å ta strømmen på bilen i et par timer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 9, 2010 Må ha vagcom eller VAS for å gjøre det. Tar du av batteriet, kan du risikere å få mer koder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 9, 2010 LMM'en bør vel kansje byttes også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 10, 2010 Har renset gass-spjeldet idag, og må si at det var litt olje å mannsjit der! Men, så oppdaget vi at det var en slange som var knekt av, satt på den "muffen" som gikk inn på gass-spjeldet. På bildet ser dere tydelig den slangen som er knekt av, og en annen slange bakom, hva går disse til? Fant ikke den slangen som ligger løst en eller annen plass nedi motor-rommet. Fikk tak i en annen slange og blindet denne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 11, 2010 Ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 12, 2010 *bump* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 12, 2010 bedre bilde? Ser ikke helt ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...