Anbefalte innlegg

Min a4 b5 1.8 ADR motor har begynt å jage på tomgang, dette skjer bare av og til.

Den kan gå lenge på tomgang på ca 800rmp før den plutselig hopper ned til ca 400-500rpm og opp til 1000rpm, for også ligge å jage der i ca 10sekunder..

 

Noen tips til hva det kan komme av??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diagnoseapparat er vel første bud her. Kan være mye rart: Falsk luft, lambda, gasspjeld ikke grunninstillt, LMM, coil... etc

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, skal få tatt en diagnose i morgen forhåpentligvis.

Har sjekket etter falskluft ved å spraye startgass rundt innsuget...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått ut endel feilkoder...

 

Er feil på disse enhetene;

Bankebegrænsning cylinder 1

Bankebegrænsning cylinder 2

Gasspjæld kontrolenhed

Gasspjæld kontrolenhed

Luftmassemåler

Oxygen sensor adapt

Tomgangs justering

 

Her er feilkodene med beskrivele ifra ross tech

17733: /P1325 Cyl.1-Knock Contr. Limit Attained

17734: /P1326 Cyl.2-Knock Contr. Limit Attained

17916: /P1508/005384 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached

00561: - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded

16487: /P0103/000259 - Mass Air Flow (MAF) (G70): Signal too High

17972: P1564/005476 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting

17967: /P1559/005465 - Throttle Body (J338): Fault in Basic Settings

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er et par feilkoder som tilsier feil grunninstilling. Prøv å få tatt en grunninstilling på gasspjeldet (kansje rengjøre det samtidig) og se etterpå hva som skjer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger man vagcom for å grunninstille det eller holder det ved å ta strømmen på bilen i et par timer? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha vagcom eller VAS for å gjøre det. Tar du av batteriet, kan du risikere å få mer koder ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM'en bør vel kansje byttes også? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har renset gass-spjeldet idag, og må si at det var litt olje å mannsjit der! : rolleyes

 

Men, så oppdaget vi at det var en slange som var knekt av, satt på den "muffen" som gikk inn på gass-spjeldet.

På bildet ser dere tydelig den slangen som er knekt av, og en annen slange bakom, hva går disse til?

Fant ikke den slangen som ligger løst en eller annen plass nedi motor-rommet.

 

Fikk tak i en annen slange og blindet denne...

 

IMAG0200.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.