#1 Skrevet November 18, 2010 Hei Har snakka litt med Møller om dette: Jeg har altså kjøpt en 2007 Touran (facelift) som vi TROR det er webasto på. Men hvordan finner man det ut? Den er ny i Norge (kjøpt på Møller follo). Noen sier det er standard på alle nordiske modeller av Touran, men dette visste ikke de på Møller i allefall... Noen som kan bekrefte/avkrefte noe? Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 18, 2010 Alle Touraner solgt ny i Norge tilbake til 2005 har iaffal Webasto. Er du i tvil kan du titte på midterste (?) knappen i senterkonsollen, der du kan aktivere den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2010 Denne bilen har just samme opplegget som min tror jeg: http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=25529460 Ser ikke noen slik knapp der i allefall, og det har det heller ikke vært på noen av de andre touranene jeg har sett på. I følge Møller så aktiveres webastoen når gradestokken kryper under 4/5 grader.. Men jeg mener og det er slik at alle har webasto når de er solgt i Norge. Er slik på Volvo og vet jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 18, 2010 Nei, på bilde 15 har den ikke en slik bryter. Den DUAL-knappen har jeg sålangt bare sett på bruktimporterte biler, uten webasto. Sjekk bildet av midtkonsollen i min annonse: http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=25190455 Der ser du åssen Webastoknappen ser ut. Er det kaldt ute, aktiveres den automatisk og slås av automatisk, uten at det lyser i knappen. Lyser det i knappen er det fordi jeg har slått den på (med eller uten fjernkontroll). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 18, 2010 Er knappen nede på midterste runding du er ute etter.. Da går webasto sammen med motor og gir driftstemp på ett blunk, eller den kan gå separat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 18, 2010 HeiHar snakka litt med Møller om dette: Jeg har altså kjøpt en 2007 Touran (facelift) som vi TROR det er webasto på. Men hvordan finner man det ut? Den er ny i Norge (kjøpt på Møller follo). Noen sier det er standard på alle nordiske modeller av Touran, men dette visste ikke de på Møller i allefall... Noen som kan bekrefte/avkrefte noe? Fredrik Nordiske modeller har nok Webasto som tilleggsvarmer. Altså, automatisk Webasto. Man kan ikke styre den manuelt (uten å gjøre inngrep...). Den starter ved gitte verdier, som lavt utetemp., m.m.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 18, 2010 Jeg tror det bare er de som har fjernkontroll eller tidsur som har den knappen? Er veldig mange Touraner som har webasto, men som ikke kan aktiveres på noen måte, etter hva jeg har skjønt... Kan det være noe i det? Skal sjekke i den bilen min om den har den knappen der, men tror ikke det altså. Og den er som sagt kjøpt ny i Norge, og han som solgte den pekte ut webastoen nedi motorrommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 18, 2010 Jeg skal jo ettermontere slik fjernkontroll, og da må man visst bytte det panelet med knapper for varme og slikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 18, 2010 du har nok kun tillegsvarer på bilen din. dette er standar på passat, touran, touareg og transporter du har ikke noen mulighet til å tvangsstarte dette denne går kun på ute tempraturen. når uttemp går ned til 4 grader kommer det opp et frostsymol i bilen don og da aktiveres tillegsvarmeren din automatisk. det er rimelig kostbart å bygge ut denne. har sett på ebay at det finnes ombyggningskit til de orgianle tillegsvarmerne til rundt 500 euro også kommer monteringsjobben i tilleg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 18, 2010 Yes. Snakka med Møller i Ski i dag, kom på rett under 15 000,- for å ettermontere dette. I mine øyne er det verdt hver en krone. Da får jeg altså fjernkontroll og alt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 19, 2010 Jeg fikk oppgradert varmeren min og fikk fjernkontroll av typen T100 fra webasto. Det ble gjort i fjor og kostet 11000 hos G.Myhren As på Carl Bernersplass i Oslo, verdt hver eneste krone. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 19, 2010 Har sendt dem en epost. Etter hva jeg kan se under navnet ditt har du eksakt samme bil som meg, så blir vel samme pris da. Men er dette helt originale deler? Betaler LETT 11 000,- for å få denne funksjonen. Hvordan er rekkevidden på denne fjernkontrollen, og hva kan du gjøre med den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 19, 2010 Skal være orginale deler, da det er webasto som produserer for vw vil jeg tro. Vil nesten tro at det kan ha blitt enda billigere, da etterspørselen bare har økt. Rekkevidden er helt ok synes jeg, rekker ihvertfall 600m som den lover. Ekesmpelvis kan jeg skru på webastoen i ankomsthallen på OSL hvis bilen står parket på P3. Du styrer alle funksjoner med fjernkontrollen, hvis det er snakk om T100HTM, og du slipper å ha et ur i bilen. Du stiller inn hvor varm du vil kupen skal være med comfort nivåer fra 1 til 5, og du kan forprogrammere når bilen skal være varm i et døgn frem i tid. I tillegg kan du starte og stoppe brenneren med et tastetrykk. Verdt å nevne at du kan sette den til å starte bare kupevifte feks om sommeren, sånn at bilen er ventilert og relativt mye kjøligere enn uten ventilering. Er også greit å sjekke at brenneren fungerer som den skal før du setter inn tilleggsenheten, da denne ikke vil være kompatibel med en ny brenner hvis den må byttes. Har skjedd med meg nå, og jeg har fått satt inn ny webastobrenner, skal også få ny software til fjernstyringsenheten i bilen. Da denne ikke er kompatibel med den nye brenneren..De fikset alt for meg på møller bil kalbakken, fikk til og med leiebil uten kostnad (alt sammen på garanti selvfølgelig:-)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 22, 2010 Snakka med de på G.Myhren nå, de skulle ha 12 800,- inkl alt for montering... Altså de har gått OPP i pris.. Hehe Er ikke noen andre som driver med dette som presser prisene da? Snakka med Bilvarme.no, de skulle ha svimlende 16 000,- for just samme. Blir vel å gå for tilbudet til G-Myhren, men var et kjempeskår i gleden: de kunne neppe levere før over nyttår pga leveringsproblemer med dette kittet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 29, 2010 Låner tråden litt. Er det denne typen webasto i caddy og? Bror min mener bestemt at det er det, men bilen blir jo ikke akkurat fort varm. (2007, tdi) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 29, 2010 å ettermontere komplett pakke kommer på 25000,- hos oss i hvertfall. har ikke sjekka ut hva vi klarer å levere kun ettermontering av fjernkontroll på. Men skal se om jeg får tatt en titt på det i morra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 29, 2010 Er det noe enkel måte å sjekke om denne virker da? Jeg må kjøre rundt 30km for å oppnå 90grader og det syns jeg er i lengste laget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 29, 2010 Rolf: Hvor er det du jobber? Anders: Veldig enkelt egentlig: du starter bilen nå når det er kalt ute, sjekker om det kommer noe røyk/eksos ut forran på bilen.. Gi det gjerne et par minutter før du gir opp.. Kommer det ikke noe, så kan det og være at den f.eks er defekt eller deaktivert, eller at den rett og slett ikke har det. Er ikke uavnlig at webastoen blir deaktivert av forskjellige årsaker. Da må man ha VAG-COM for å aktivere den igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 29, 2010 Hvis det tar veeldig lang tid å få bilen varm, så dra å få sjekket Webasto-en. Jeg har forstått det slik at det er et ganske vanlig problem at de ikke starter. Jeg husker ikke helt forklaringen hos forhandler, men det var vist noe med hvis man hadde lite drivstoff genererte den en feilmelding. Når det var gitt feilmeldinger ganske mange ganger, så slutta den å prøve å starte. For å fikse dette på min bil var det altså en sletting av feilmelding i systemet og beskjed om at jeg burde unngå å kjøre med lite drivstoff på vinteren pga. dette. Jeg har sett noen har nevt at det kan være "så mye" som 1/4 tank som kan føre til at den ikke starter. Har man mye småkjøring kan det også være at webasto-en må få en rens for at den skal starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 30, 2010 Et stalltips kan også være å åpne panseret, på min 05 Touran er det iaffal et webasto klistremerke foran, rett over grillen. Ikke sikkert merket er der på alle gamle biler, men verdt å sjekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 30, 2010 Et stalltips kan også være å åpne panseret, på min 05 Touran er det iaffal et webasto klistremerke foran, rett over grillen.Ikke sikkert merket er der på alle gamle biler, men verdt å sjekke. Samme på min 06. Men hvis man starter bilen og slår den av igjen, så skal vel også webasto fortsette å gå noen minutter? Lyden er vel en litt annen enn oljepumpen, som også vel fortsetter å gå litt. Skal vel være litt eksos også hvis den starter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 30, 2010 Er en suse/durelyd fra motoren min når jeg stopper ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 30, 2010 På min 04mod, var styreenheten til webastoen død, da jeg kjøpte biln. Måtte kjøre over 20km, før temp ble 90 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 30, 2010 Er en suse/durelyd fra motoren min når jeg stopper ja.. Men dette kan vel også være oljepumpe? Noen som vet hvor lenge disse to komponentene skal gå hvis man f.eks. starter motor og så slår den av igjen etter 15 sekunder? Jeg mener det var slik at Webasto-en hadde en minimumstid den skulle gå, og at den derfor ikke stopper når bilen stoppes nødvendigvis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 30, 2010 Ta kontakt med webastomannen. Mulig han kan gjøre det billig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...