#1 Skrevet November 18, 2010 Jeg har en 89 modell Audi 80 Coupè med 2,3 l . NG eller annen skal være usagt etter hva jeg sett av innlegg her inne fra før men nr på blokka er iallefall 034 103 373P. Bilen stoppet for en tid tilbake, etter mye frem og tilbake viste det seg å være bensinpumpa. Hadde den på EU-kontroll her forleden dag og fikk mangel på ujavn gange i motor. Motoren startet lett når den var kald, men begynte å fuske når den ble varm og ville ikke starte i det hele tatt når den var varm. Så justerte jeg mengden bensin, da ble den bra i 2 dager, startet fint når den var kald og varm og gikk fint på tomgang. BRÅTT igår kveld, økte tomgangen til 2100 rpm og startet KUN når den var varm. Idag får jeg ikke startet den i det hele tatt uten 15 L startgass. Men når jeg først får start på den går den veldig fint. HVA KAN DETTE VÆRE???????????? Jeg stanger hue i veggen og opplever forskjellig feil nesten hver dag, virker som om bilen retter enkelte problemer selv og lager andre isteden... ! Noen tips??? på forhånd, mange takk for alle svar! :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 18, 2010 Er bensinfilteret ditt ok? Er du sikker på at bensinmengda er bra nå? (ca 0 mA på dpr? den svarte plastiksaken foran på luftfilterboksen din som har en 2 pins kontakt på seg) Åpner kaldstartsdysa litt når bilen er kald? Når du ikke får start på bilen, er pluggene våte? Hva svinger verdiene til lambdaen rundt sånn ca? (tomgang) Hall-giveren kan kanskje være verdt sjekke når bilen stopper. Om den er dårlig så pleier man å oppleve at bilen jukser og så slukker når bilen blir varm. Men virker igrunn som at det ikke er problemet. Virker nesten ut som at bilen kan ha flere feil, men du må bare starte ett sted med feilsøkinga.... Du kan jo gjøre det mest vanlige også, sjekke nøye etter falskluft med øyne og fingere og rense tomgangsregulatoren slik at dette ikke forpester evt. andre feil. Smart å prøve å lese ut feilkoder også... Jess... dette var bare noen tanker fort nedskrevet, lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 20, 2010 Er bensinfilteret ditt ok? Er du sikker på at bensinmengda er bra nå? (ca 0 mA på dpr? den svarte plastiksaken foran på luftfilterboksen din som har en 2 pins kontakt på seg) Åpner kaldstartsdysa litt når bilen er kald? Når du ikke får start på bilen, er pluggene våte? Hva svinger verdiene til lambdaen rundt sånn ca? (tomgang) Hall-giveren kan kanskje være verdt sjekke når bilen stopper. Om den er dårlig så pleier man å oppleve at bilen jukser og så slukker når bilen blir varm. Men virker igrunn som at det ikke er problemet. Virker nesten ut som at bilen kan ha flere feil, men du må bare starte ett sted med feilsøkinga.... Du kan jo gjøre det mest vanlige også, sjekke nøye etter falskluft med øyne og fingere og rense tomgangsregulatoren slik at dette ikke forpester evt. andre feil. Smart å prøve å lese ut feilkoder også... Jess... dette var bare noen tanker fort nedskrevet, lykke til Hei Morten. Takk for ditt svar. Mye av dette ligger nok ett stykke over mine evner med fastnøkkelen i motorrommet.. hehehe.. Kunne du gitt noen fremgangsmåter for hvordan jeg sjekker de nevnte punktene?? Jeg TROR jeg har kommet frem til en løsning som kan være problemet, og det er noe av det første du skrev, om jeg har riktig mengde nå.. Det tror jeg neppe. Mye tyder på at han får for lite ( etter litt ettertanke )samt at jeg helt klart har jordingsfeil i bilen, da venstre parklys foran lyser når jeg trykker inn bremsepedalen.. hehe... Jeg skal ut å prøve å justere litt igjen nå og se etter noen overledninger.. Har du tid og anledning til å beskrive fremgangsmåter for sjekk av dine tips hadde jeg satt ENORMT stor pris på det ! :-) På forhånd, mange takk og ikke minst tusen takk for svaret du allerede har gitt :-) G 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...