#1 Skrevet Februar 27, 2005 Nå har det seg slik at jeg skal ha nye sommerfelger! De jeg vil ha er 9,5x19" eller 10x19" men vil de passe på min -02 A4? Noen som vet? Eller må jeg gå ned på bredden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2005 Det er nok stor sannsynlighet for at de ikke passer gitt! Walter kjører jo 10x19 på RS4`en, og i tillegg til ha bredere skjermer enn a4 så måtte den valses... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2005 Regnet med det ja.. Kanskje det blir fint å valse uansett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 27, 2005 Regnet med det ja.. Kanskje det blir fint å valse uansett? Hvis du skal valse, så bruk for guds skyld noen som kan det! Bilen din er for fin til at den skal bli ødelagt! Onkel Toms Garage er vel kanskje den beste hvis han holder på ennå? Vet ikke om Runar Kopperud har gjort noe med sine hjulbuer, men han kjører vel med 9,5*20 uten problem! Trodde vel ikke hjulbuene var veldig forskjellig på Passat og a4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 27, 2005 Hvis du skal valse, så bruk for guds skyld noen som kan det! Bilen din er for fin til at den skal bli ødelagt! Onkel Toms Garage er vel kanskje den beste hvis han holder på ennå? Vet ikke om Runar Kopperud har gjort noe med sine hjulbuer, men han kjører vel med 9,5*20 uten problem! Trodde vel ikke hjulbuene var veldig forskjellig på Passat og a4? Jeg hadde nok ikke latt hvem som helst holde på med bilen min hehe. Da kjøper jeg 9,5x19" også får jeg ta problemene når de kommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 27, 2005 Jeg hadde nok ikke latt hvem som helst holde på med bilen min hehe. Da kjøper jeg 9,5x19" også får jeg ta problemene når de kommer Godt å høre! Hva slags felger er det du ønsker å sette på da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 27, 2005 Nå har det seg slik at jeg skal ha nye sommerfelger! De jeg vil ha er 9,5x19" eller 10x19" men vil de passe på min -02 A4? Noen som vet? Eller må jeg gå ned på bredden? Hvis du ser i Rieger katalogen for 2005 eller på nettsidene til Rieger, er det avbildet mange A4 sånn som du har De har 9,5 og 10 tommer felgbredde på de bilene, å det ser ikke ut som de er valset de som er avbildet der. Jeg tror hvis du går for 9,5 tommer brede felger med rett innpress så unngår du å valse. Foføvrig veldig pen bil du har! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 27, 2005 Godt å høre! Hva slags felger er det du ønsker å sette på da?? Vet ikke helt om jeg skal si det høyt hehe, men de var dyre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 27, 2005 Hvis du ser i Rieger katalogen for 2005 eller på nettsidene til Rieger, er det avbildet mange A4 sånn som du har De har 9,5 og 10 tommer felgbredde på de bilene, å det ser ikke ut som de er valset de som er avbildet der. Jeg tror hvis du går for 9,5 tommer brede felger med rett innpress så unngår du å valse. Foføvrig veldig pen bil du har! Så det er kanskje håp alikevel? men hvis jeg må valse, så må jeg ha det gjort skikkelig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 28, 2005 Hvis du ser i Rieger katalogen for 2005 eller på nettsidene til Rieger, er det avbildet mange A4 sånn som du har De har 9,5 og 10 tommer felgbredde på de bilene, å det ser ikke ut som de er valset de som er avbildet der. Jeg tror hvis du går for 9,5 tommer brede felger med rett innpress så unngår du å valse. Foføvrig veldig pen bil du har! Hmm... Tror vi skal nevne litt om senking også jeg... Hvis man har 40mm senkesett og bilen er stiv, så vil mange hjul som subber villt med 70mm senkesett ikke subbe i det hele tatt... Jeg har ikke 9,5x20" foran, bare bak. 8,5x20 ET 35 foran på Passat 3BG med 70mm gewindefahrwerk subber litt når man kjører over kantstein med mye sving, men aldri på hovedveien. Utfra hva jeg vet om A4 2001 modell og nyere, så er det litt mer plass her enn på min. Men jeg er litt skeptisk til 9,5" bred felg foran fordi jeg tror den kan subbe inne (treffe fjærben, innerskjerm e.l.) hvis ET er slik at det ikke stikker for langt ut. (f.eks ET40). Bak er nok 10" felg med ET40 ok. Jeg ville lånt en 9,5" felg med ET35/40/45 og noen spacere og prøvd hjulet foran med ulike offset for å vurdere hvordan dette blir før bestillingen (husk å jekke ned bilen ) Jeg tipper 9,5" med ET40 er i grenseland for hva som går å kjøre med foran. 9" ET35-40 er nok mer "safe", men det avhenger selvsagt av hvordan felg man har lyst på og hvilken dim den finnes i... Også er det selvsagt viktig å velge riktige dekk, max felgbredde betyr behov for superstekte dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 28, 2005 Hmm...Tror vi skal nevne litt om senking også jeg... Hvis man har 40mm senkesett og bilen er stiv, så vil mange hjul som subber villt med 70mm senkesett ikke subbe i det hele tatt... Jeg har ikke 9,5x20" foran, bare bak. 8,5x20 ET 35 foran på Passat 3BG med 70mm gewindefahrwerk subber litt når man kjører over kantstein med mye sving, men aldri på hovedveien. Utfra hva jeg vet om A4 2001 modell og nyere, så er det litt mer plass her enn på min. Men jeg er litt skeptisk til 9,5" bred felg foran fordi jeg tror den kan subbe inne (treffe fjærben, innerskjerm e.l.) hvis ET er slik at det ikke stikker for langt ut. (f.eks ET40). Bak er nok 10" felg med ET40 ok. Jeg ville lånt en 9,5" felg med ET35/40/45 og noen spacere og prøvd hjulet foran med ulike offset for å vurdere hvordan dette blir før bestillingen (husk å jekke ned bilen ) Jeg tipper 9,5" med ET40 er i grenseland for hva som går å kjøre med foran. 9" ET35-40 er nok mer "safe", men det avhenger selvsagt av hvordan felg man har lyst på og hvilken dim den finnes i... Også er det selvsagt viktig å velge riktige dekk, max felgbredde betyr behov for superstekte dekk Takk for svar! Bilen min er senket 65mm nå, men jeg har justerbart så den blir lavere til sommeren. Det går feks med 8,5 foran og 9,5 bak da? Eller skal jeg bare ta til takke med 8,5 foran og bak? Felgene finnes i 8,5 - 9,5 -10 og 11.. Av dekk så hadde jeg tenkt til å velge Dunlop SP Sport 9000.. Får se om jeg finner noen felger som jeg kunne prøvd på foran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 28, 2005 8E med 19" er nice Får håpe ikke 1.6-en sliter med så store hjul da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 28, 2005 8E med 19" er nice Får håpe ikke 1.6-en sliter med så store hjul da? Haha ikke mobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 28, 2005 Haha ikke mobb Hehe det var ikke 100% ren mobbing.. Det er jo et faktum at bilen går dårligere med tunge hjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 28, 2005 Hehe det var ikke 100% ren mobbing.. Det er jo et faktum at bilen går dårligere med tunge hjul. Akkurat som jeg ikke vet det? Jeg er ikke ute etter en "rask" bil når jeg har kjøpt meg en 1,6l uansett.. Back to topic! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 28, 2005 Jeg kjørte ihvertfall 9*19 hele veien med et 28 foran og et 25 bak uten problemer! Det subbet ikke noen ting! Men det skulle ikke være noe spesielt mye bredere før det stakk på utsida! Og hvis det er sånn som Runar sier at det er bedre plass på A4, så burde det være en god mulighet til å få plass til det du har tenkt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 28, 2005 Hehe det var ikke 100% ren mobbing.. Det er jo et faktum at bilen går dårligere med tunge hjul. Kom med 18 toms hjulet ditt og jeg vedder 100 kr på at 20 toms hjulet mitt er lettere... Men du har et poeng at felgmasse/vekt langt unna sentret på felgen er tyngre å dra rundt enn samme hjultyngde med mindre felg ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 28, 2005 Jeg kjørte ihvertfall 9*19 hele veien med et 28 foran og et 25 bak uten problemer! Det subbet ikke noen ting! Men det skulle ikke være noe spesielt mye bredere før det stakk på utsida! Og hvis det er sånn som Runar sier at det er bedre plass på A4, så burde det være en god mulighet til å få plass til det du har tenkt! På hvordan bil da? Ikke Passat 3BG vel? Jeg har bretta opp forskjermens flens og selv med 8,5 ET35 så må jeg kjøre pent... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 28, 2005 Takk for svar! Bilen min er senket 65mm nå, men jeg har justerbart så den blir lavere til sommeren. Det går feks med 8,5 foran og 9,5 bak da? Eller skal jeg bare ta til takke med 8,5 foran og bak? Felgene finnes i 8,5 - 9,5 -10 og 11.. Av dekk så hadde jeg tenkt til å velge Dunlop SP Sport 9000.. Får se om jeg finner noen felger som jeg kunne prøvd på foran. For å si det sånn: Hvis felgene du vurderer er kulere hvor bredere de er (dypere kant/annet design), så ville jeg funnet ut om 9,5" går foran. Bak er det "god plass", dvs du kan nok ha 10 toms felg bak med ET40 (med 255/35 18 eller 265/30 19 Falken FK451 eller 245/30 20 Dunlop, jeg vet ikke om det er 18, 19 eller 20 tom du ser på ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 2, 2005 jeg vet ikke om det er 18, 19 eller 20 tom du ser på ) Ser ut som det er 19" De jeg vil ha er 9,5x19" eller 10x19" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 12, 2005 Ser ut som det er 19" Nå har det seg slik at jeg har blitt lurt til å se på 20" også Skal bare sjekke priser, så får vi se hva det blir til! Ingen valsing i hvertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...