Anbefalte innlegg

Kamerat av meg har en 2000mod. Polo 1.4 75hk. Kjørt 115'km. Regreima røyk nå her om dagen. Toppen må overhales/byttes.

Vedkommende ønsker å beholde bil, men har ikke kunnskap om bilmotor.

Noen som har tips på hva som kan være lurt å vurdere:

A.Overhale topp - hvem kan utføre dette til ok pris ?

B. Bytte ut toppen fra en delebil ?

C.Bytte ut motoren med en komplett fra annen bil ?

D. Ikke legge noen krefter i det - selge som delebil ?

Jeg trodde en 00' Poloreim skulle byttes innen 90' eller innen 6 år.

Han kjøpte den ny her i Norge, fulgt opp med alle servicer av merkeforhandler. ikke fått beskjed om reg.reimbytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kunnskap om bilmotor, forutsetter derfor at han setter bort alt arbeid.

Når man først betaler masse arbeidspenger så legger man også i litt ekstra penger og velger man helt klart A fremfor B. Hvis man gjør en dårlig handel med brukt topp så risikerer man også at det blir dyrere med B enn A.

Overhaling av topp gjøres feks her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=190073&highlight=Anders

Gitt at ikke stemplene er skadd så er det mye mer jobb og koster mer i deler å gjøre C enn A/B.

Jeg ville derfor gått for A, dersom jeg skulle satt bort jobben og ville fikset den.

Problemet er at slik bil kun er verdt 30-40K, så alternativ D er absolutt et alternativ, bør være mulig å få 10-15K for bilen med def topp. A, B og C kommer lett på 15-20K med deler og arbeid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ,vi gikk for alt. A, motoren ble sjekket av Motorsevice, desverre ,så er stempler også kjørt, i praksis må hele motoren byttes.

* Så mitt råd da - er å selge bilen som den er - da eier ikke har noen mekkekunnskaper.

Jeg er også usikker på hvilkene 1.4 litere 75 hestere som passer til en 00 modell - mener det er diverse motorkoder som er ute å går rundt disse årganger, og er usikker hva som evt. skulle passe.

Siste jeg bytett motor på en BMW brukte jeg 30 min ut og 2 timer på montering, dette skal koste mange 10'kr på verksted har jeg fått høre.

Sist jeg bytett topp på 4 syl Volvo . bruket jeg 2 på montering ,ferdig med pakninger og ny regreim. Timen i forkant var jeg på huggeren og skrudde ut en topp fra en delebil.

Men det er jo en jobb som skal gjøres, jeg har ikke tid til slikt idag da jeg har nok med min egen bilpark.

Jeg setter spørsmålstegn til poenget med å ha bil på service hos merkeforhandler, jeg er overbevist at reima skulle vært tatt innen de 10 årene ,selv om bilen bare har gått 115'km (han har fått beskjed om skift på 125'km, her mener jeg 4 syl VW fra 00 , skulle taes før 90'km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.