#1 Skrevet November 18, 2010 Driver å diskuterer litt med en som skal kjøpe seg Audi S8 V10. Er et par ting vi ikke blir helt enige om,han mener på girkassa i denne bilen (facelift D3 som kom i 08) er en tiptronic automatkasse,mens jeg mener det er dsg/dobbelclutch på den bilen. De ble vel heller aldri levert med perforert skinn,for det er vel komfort-stoler ? S8 har vel Recaro/sport-stoler ? I alle de jeg har sett på Mobile er det iallfall ingen med perforert skinnstoler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 18, 2010 A sports-optimised ZF 6HP26-A61 six-speed tiptronic automatic transmission (parts code: 09E, identification codes: KLW or KZK) (gear ratios - 1st: 4.171, 2nd: 2.340, 3rd: 1.521, 4th: 1.143, 5th: 0.867, 6th: 0.691) with "Dynamic Shift Programme" (DSP) and "sport" mode, with steering wheel mounted paddle-shifters, is the only offering. Wikipedia says; Han vant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 19, 2010 RS5 er vel første S/RS Audien levert med "DSG"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 19, 2010 RS5 er vel første S/RS Audien levert med "DSG"?Dsg har man fått på Audi i noen år da. Se for eks. på denne 05 A3en som har det : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23184872 Er vel bare at de har kalt de S-tronic etterhvert på Audi. Var derfor jeg lurte på om den S8 hadde dobbelclutch-kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 19, 2010 Pål: Som Finn nevner, er det den første RS/S-modellen som har fått DSG.. A3 var vel blant de første modellene fra Audi som fikk DSG på forhjulstrekk, mens første generasjon TT fikk det som første bil i kombinasjon med Quattro og 3.2L V6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 19, 2010 Pål: Som Finn nevner, er det den første RS/S-modellen som har fått DSG.. Dette er vel feil? Både S3 8P, S4 B8 og TT RS hadde/har da S-tronic. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 19, 2010 Både ja og nei. TT RS har kun manuell. S3 8P fikk oppgraderingen til DSG på faceliften, for første gang i 2009. S4 fikk det vel når den ble lansert. Det som er unikt med RS5, er at den har en 7-trinnsvariant. Antakelig samme som sitter i nye A7. Så jeg burde vel nevnt at det var den første med 7-trinns DSG. TTS fikk jo også DSG ved lansering. Så beklager at jeg farer med litt feil.. Bør lese innlegget mitt to ganger før jeg poster det Så for å ha det på det tørre: S3, TTS og S4 er modeller med S-tronic (6-trinns) og Quattro. RS5 og A7 er modeller med 7-trinns S-tronic som tåler mer enn de andre kassene.. Og i kombinasjon med Quattro selvfølgelig. Da TROR jeg det skal være rett. Og så er det Tiptronic på S8 Samt S6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 19, 2010 Både ja og nei. TT RS har kun manuell. S3 8P fikk oppgraderingen til DSG på faceliften, for første gang i 2009. S4 fikk det vel når den ble lansert. Det som er unikt med RS5, er at den har en 7-trinnsvariant. Antakelig samme som sitter i nye A7. Så jeg burde vel nevnt at det var den første med 7-trinns DSG. TTS fikk jo også DSG ved lansering. Så beklager at jeg farer med litt feil.. Bør lese innlegget mitt to ganger før jeg poster det Så for å ha det på det tørre: S3, TTS og S4 er modeller med S-tronic (6-trinns) og Quattro. RS5 og A7 er modeller med 7-trinns S-tronic som tåler mer enn de andre kassene.. Og i kombinasjon med Quattro selvfølgelig. Da TROR jeg det skal være rett. Og så er det Tiptronic på S8 Samt S6 Bare for å ha ditt på det tørre: S4 ble/blir levert med 7-trinns S-tronic... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 19, 2010 Både ja og nei. TT RS har kun manuell. S3 8P fikk oppgraderingen til DSG på faceliften, for første gang i 2009. S4 fikk det vel når den ble lansert. Det som er unikt med RS5, er at den har en 7-trinnsvariant. Antakelig samme som sitter i nye A7. Ikke for å være noen vri-om-pels men. TT RS blir levert med S-tronic den og, i 7-trinnsversjon. Altså fikk både S4, S3 og TTS S-tronic før RS5;) RS5 ble lansert i mars 2010 med 7-trinns S-tronic men når TT RS fikk den skal jeg ikke uttale meg om da dette var i en eller annen måned i år. Beklager avsporinga fra den opprinnelige topicen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 19, 2010 (endret) Er to vidt forskjellige type kasser i s-tronic langsmontert og tverrstillt.. bare så det er sagt:) q5, a7 blandt annet deler s-tronic med rs5. På a7 blandt annet så vil s-tronic kassen brukes på motorer under 550nm.. Disse har også en helt ny type senter diff.. ikke den gamle torsen og her var rs5 først ute (mere om den diffen her: ), mens de med mere nm enn det får en 8 trinns automat kasse.Den som sitter i tt-rs er tatt fra vw T5 og tåler 500nm. 6 trinns som sitter i feks a3 2.0tdi, s3, tt, tts tåler 350nm. 7 trinns i feks a3 1,4tfsi er kun for motorer med mindre enn 250nm, denne tåler max 250nm, og har tørre clutchpakker i forhold til de andre som har clutchpakker i oljebad. Og ja S8 5,2l v10 hadde kun 6 trinns tip automat kasse, aldri noe s-tronic. BTW S5/S4 B8 har 7 trinns S-tronic.. ikke 6 trinns.. Men den nye senter diffen kom først i RS5. enkelt forklart, det finnes ikke 6 trinns langsgående s-tronic alle er 7 trinns.. Som Ole også her sier:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 19, 2010 Da er det bragt på det rene at en slik S8 5.2 har tiptronic-automat da Men noen som vet om det med perforerte skinnseter ?? Det er vel komfortseter som har slikt ? Alle de som står på Mobile har "vanlig" skinn som ikke er perforert,dvs at de kun ble levert med ikke-perforert skinn ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 19, 2010 Alle sånne s8 kundebiler vi har på jobben har sportsseter med vanlig skinn, heller aldri sett en med perforerte komfort seter. Men man kan få akkurat hva man vil om man betaler, så det finnes nok sikkert noen som har det:) De er rimelig gode å sitte i de vanlige s8 stolene, så ser ikke på det som et nederlag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 19, 2010 Ikke for å være noen vri-om-pels men.TT RS blir levert med S-tronic den og, i 7-trinnsversjon. Altså fikk både S4, S3 og TTS S-tronic før RS5;) RS5 ble lansert i mars 2010 med 7-trinns S-tronic men når TT RS fikk den skal jeg ikke uttale meg om da dette var i en eller annen måned i år. Beklager avsporinga fra den opprinnelige topicen Hehe, fin utvikling her. S4 blir vel selvfølgelig lansert med 7-trinns ja. Men TT-RS har i følge konfigurasjonssidene til Audi (i alle fall her i Norge) kun manuell som mulighet? Forøvrig klar over at S-Tronic ble levert, men jeg trodde den kun var 6-trinns i S4.. Så der beklager jeg mitt utsagn på det sterkeste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 19, 2010 Hehe, fin utvikling her. S4 blir vel selvfølgelig lansert med 7-trinns ja. Men TT-RS har i følge konfigurasjonssidene til Audi (i alle fall her i Norge) kun manuell som mulighet? Forøvrig klar over at S-Tronic ble levert, men jeg trodde den kun var 6-trinns i S4.. Så der beklager jeg mitt utsagn på det sterkeste Den er ihvertfall landsert med det. Kanskje de bare ikke har fått det inn i valgmenyen sin enda, vedder på at når man går rett til selgeren så får man dette som et valg. Edit: Ser nå at det ikke er så lenge siden dette faktisk ble levert, oktober nærmere bestemt. http://www.zercustoms.com/news/Audi-TT-RS-S-Tronic.html Men mente jeg hørte rundt nyhetene mai-tider. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 19, 2010 Ja, skjønte det. Da har den bare ikke dukket opp i prislistene ennå. Så det i det siste Audi-magasinet av 0-100 var nå på 4.3 sek! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...