#1 Skrevet November 17, 2010 (endret) Er svært oppgitt over kvaliteten på m.link settet jeg kjøpte på meca,de ø.bakre og ø.fremre linkarmene er helt utslitt etter 17000km!Disse ble helt korrekt montert! Jeg kjøpte MEYLE linksett ,da de anbefalte dette som et kvalitetsprodukt..Pris:ca 8000. De ville ikke la meg reklamere på hele settet,men kun arm for arm etter som de gikk istykker. Kan jeg forlange kompansjasjon for å få dette reparert på verksted eller at jeg gjør dette selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2010 Bare sånn av ren nysgjerrighet: hvilken felg- og dekkdimensjon samt ET har du kjørt på..originalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2010 225/16 tror ET er 35. Meget god service hos meca,får nytt m.link sett samnt mest sansynlig dekt utgiftene til utskiftning av disse på verksted.Dette blir avgjort til uken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 18, 2010 Er svært oppgitt over kvaliteten på m.link settet jeg kjøpte på meca,de ø.bakre og ø.fremre linkarmene er helt utslitt etter 17000km!Disse ble helt korrekt montert!Jeg kjøpte MEYLE linksett ,da de anbefalte dette som et kvalitetsprodukt..Pris:ca 8000. De ville ikke la meg reklamere på hele settet,men kun arm for arm etter som de gikk istykker. Kan jeg forlange kompansjasjon for å få dette reparert på verksted eller at jeg gjør dette selv? Når du nevner at disse er helt korrekt montert, -hva menes med det? Det er særdeles viktig at multilinkene monteres (strammes til) i den stillingen (normalstilling) hvor gummien blir minst stresset. Dvs at boltene til linkene bør strammes til når bilen står på hjulene (eller ved annen måte sllik at opphenget har samme høyde), sånn at gummien kun stresses ved fjæring. Jeg fikk problemer med en gang jeg senket A8'en min med luftfjæring..... da ble gummien mer "vridd" når jeg senket den, og da blei det lyder med en gang. :-/ Forøvrig så synes jeg at det er en håpløs design dette med gummi som flexer/vrir seg under fjæring, det er jo dømt til å gå i stykker ganske fort. Det er kanskje et triks for å få solgt reservedeler...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 18, 2010 Har brukt samme fremgangsmåte som du beskriver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2011 Ser at flere beskriver at bilen skal stå på hjulene når boltene teites, med normal vekt. Men normal vekt er vel med fører og kanskje også en passasjer. Ville jo være fornuftig å ha ihvertfall 80-90 kg vekt i førersetet og kanskje også i passasjersetet alt ettersom.....Ingen biler kjører vel uten en bak rattet ? Bør vel også ha sånn ca 1/2 tank med drivstoff for å få optimale verdier... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...