Audi b8 2008, feil med automatiske lysjustering.

Anbefalte innlegg

Heisann, var inne med bilen min på verksted idag, og der fikk jeg dem til å justerer lysene mine, etter at nesten alle jeg møter blinker på meg! ordentlig irriterende! men når dem hadde ordnet dette og justert dem helt korrekt, så kom det opp feilmelding om at "automatisk justering er defekt", mekanikeren prøvde og slette denne feilmeldingen 2 ganger, men den kom bare tilbake :S er irriterende når det ligger ei feilmelding inne på FIS, liker ikke at det blinker og piper når jeg starter bilen. håper noen kan hjelpe meg, eller så må jeg bare stille lykten tilbake igjen, slik at alle blir blendet, så jeg slipper feilmelding :P

ps, bilen er senket også!

Mvh. Jørn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble det grunninstillt lys før justering med diagnose utstyr? om det er en B8.. så har den vel garnti?

Eller er det B7 du har som bilde her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble det grunninstillt lys før justering med diagnose utstyr? om det er en B8.. så har den vel garnti?

Eller er det B7 du har som bilde her?

Det er en B8, B7`n er solgt :)

det er jeg ikke sikker på, bilen sto og gikk, og han begynte og justere på lysene, og da kom det opp feilmelding, og dem prøvde og slette det, men kom bare tilbake. skal jeg få dem til å grunninnstille gjennom diagnose, også skal dem justere etterpå? Ja, det er 5månder igjen på garanti`n :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal gå inn på lys justering så grunninstille kanal 1, så får man beskjed om å justere lys, ikke gå ut av grunninstillingskanal 1.. etter at lysene er justert så går man til grunninstillingskanal 2. da lagrer man justeringsverdien. Om det ikke gjøres slik så vil man få varsellampe og denne lar seg ikke slette før justering er utført som jeg beskriver her:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal gå inn på lys justering så grunninstille kanal 1, så får man beskjed om å justere lys, ikke gå ut av grunninstillingskanal 1.. etter at lysene er justert så går man til grunninstillingskanal 2. da lagrer man justeringsverdien. Om det ikke gjøres slik så vil man få varsellampe og denne lar seg ikke slette før justering er utført som jeg beskriver her:)

ok, takk for svar, skal si det til dem når jeg skal dit neste gang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.