#1 Skrevet November 19, 2010 Jeg fant en post her et sted i en tråd om en spesifikk bil hvor det kom opp et spørsmål om tikking fra klimaanlegget. Jeg har dette problemet på min Touran nå, men finner selvfølgelig ikke igjen den posten. Altså, det er en tikkelyd fra høyresiden i coupeen, akkurat som om blinklyset står på, men litt svakere. Jeg mener å huske at jeg leste at dette kunne fikses ved å resette klimaen ved å holde inne en eller annen knapp lenge. Noen som vet hvordan dette løses? Tilleggsspørsmål: Skal symbolene rundt lysbryteren slukke etter kort tid, eller skal de lyse konstant? Mine slukker nå etter 5-10 sekunder, og det irriterer meg litt. (Altså bakgrunnnslyset på symbolene rundt vribryteren) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 19, 2010 Jeg hadde dette innlegget: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=189063 I følge openodb.org for Touran: {Klima-/Heizungselektronik} Steuergerät Grundeinstellung STG 08 (Klima-/Heizungselektronik) auswählen STG Grundeinstellung -> Funktion 04 Messwertgruppe 001 (Temperaturklappe -V68-) Die Grundeinstellung muss nach Austausch der Temperaturklappe (-V68-) oder nach Austausch des Steuergerätes für Klimaanlage (-J301-) durchgeführt werden. Die Grundeinstellung dauer ca. 20 Sekunden. Altså ganske likt. Sjekk feilkoder etter kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 19, 2010 Takker! Dette får testes. Men det er en annen beskrivelse jeg kom over tidligere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 21, 2010 For andre, om noen skulle søke etter samme problemet: Hold inne ECON-knappen og knappen med pil rett ut, dvs. den som sender luften ut rett mot deg i dysene i midten. Disse holdes inne samtidig til der kommer merkelige tegn i displayene for temperatur, og holdes inne helt til talene kommer tilbake. Du vil høre spjellene jobber mens du holder inne knappene. Er lydene der fremdeles en god stund etter, gjenta operasjonen. (Ikke testet det ennå) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 29, 2010 Takker folkens. Sliter med det samme på S8en. Forske litt på dette imorgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 29, 2010 Kan grunninnstille kliman. Men hvis det ikke blir borte må motorer byttes. Har byttet alle i dashen på A4en min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 30, 2010 Forsøkte å grunnstille idag. Ble ikke akkurat klok Koblet til med vag-com, slettet alle koder (som kan slettes, ligger to fast inne som ikke går an å fjerne - ombygd - men det skal ikke ha noe å si ifm dette). Hjalp lite. Det var forsåvidt en haug med feilmeldinger, ca 8-10 stk inkludert de to "faste". Glemte selvfølgelig å lagre loggen før jeg slettet ;p Dumpe ut logg imorgen så vi kan få ut litt mer info om dette her. Kan du komme med tips ifm nullstilling? Forsøkte tipset over med ECO + rett ut knappen, men det funket dårlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 30, 2010 Var Albjerk som gjorde det for meg, så vet dessverre ikke hvordan. Kanskje det står noe på sidene til rosstech. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...