#1 Skrevet November 19, 2010 Sitter å vurdere skaffe meg en Audi A4 B6 tdi,quattro. Her har jeg 2 motorvalg, både 1.9tdi og 2.5tdi. Har hørt mye dårli med kammene og d.i.v annet på 2.5tdi motorene i gammlere Audi a6 modellene men hvordan er 2.5tdi motorene i en a4 2002-03-04mod? Og hva er jeg ellers må se etter i en slik Audi a4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 19, 2010 Av 2.5Tdi er det kun de opptil 1997mod som duger, altså R5. Alle nyere sliter med kammer,oljelekasjer osv. Gå for 1.9Tdi 130hk du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2010 okei:) ser at det er mange 1.9tdi'er som er chippet. kan det vere lurt å styre unna di? eller tåler motorene dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 21, 2010 Er det ikke bare i VW denne maskinen blir levert som firehjulstrekk da? Eller har jeg sovet i timen? Det er vell 1,8T som jeg mener er den greieste maskinen visst du må ha quattro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 22, 2010 Mange B6 med 1.9TDI Quattro Flotte biler! Tror chip på de motoren er så-som-så, hørt om mange som har det uten problemer, men også hørt om folk som har fått problemer av det:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 22, 2010 (endret) Sorry tenkte A6 jeg.. edit: Liten tvil om at 1,9tdi er den beste motoren, med tanke på både forbruk og problemer. 2,5tdi er jo en grom motor så lenge det fungerer, men det gjør den ikke så ofte. Uheldig her så har man reperasjoner til 80k. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 22, 2010 1,9 har jo vært en generelt ganske problemfri motor har jeg fått inntrykk av. Noe feil er det jo, men hvis man ser antall 1,9 vs hvor mange det er feil på så vil jeg si de generelt er ganske bra. Litt røff gange, men en fin og allsidig motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 27, 2010 Det ble 1.9tdi:D storfornøyd med bilen! Syns den er velldig billig på Diseln med tanke på at den er quattro:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...