#1 Skrevet November 19, 2010 Min S4 driver og kutter noe jæv*** under pådrag, har søkt og søkt om samme problem her men finner ikke noe konkret om årsak.. Det som skjer er at når jeg tråkker full gass og ladetrykket kommer opp i ca 1 bar så kutter bilen på ALLE sylindre, dette er ikke fusking men samme som om du vrir av tenningslåsen med full gass... Når dette skjer kutter både turtelleren og speedometernåla også.. De detter rett i bunnen av målerne Voltmeteret viset 14volt når dette skjer, og rører seg ikke så kortslutning et sted tror jeg ikke er saken. Kjører med 034 high output coilkit og ikke så gamle F5DPOR plugger så jeg veit dette ikke er årsaken til kuttinga, ganske nytt bensinfilter, ikke tett eksos osv osv.. Prøvde en customhjerne hos Jonus, spesial uten mapsensor og den var helt lik da, han hadde ikke vært borti makan til kutting før, så hjernen er i orden. Noen som har hatt samme problemet før? setter stor pris på hjelp her folkens! Arnfinn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 19, 2010 Tungstartet når varm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 19, 2010 Lekkasje på trykk siden av turbo? Kan hørs slik ut. Trykktest trykksiden med luft, hør etter lekkasjer. Eventuelt se etter lekkasjer ved hjelp av zalo, vann og trykkluft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 19, 2010 så om det er en trykklekkasje skal speedometer og turteller også dø?? Ikke tungstartet hverken på kald eller varm motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 19, 2010 Sorry overså dette med instrumentene dine som gikk til bunns! Sjekket tenningslåsen? dårlig kontakt noe sted? Hadde Jon noe meninger om det siden instrumentene faller ned? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 19, 2010 Beklager missa faktisk delen med instrumenter jeg og. Prøvd og logget med vagcom under kjøring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 20, 2010 Hepp... kommer med noen tanker om det er greit det mest opplagte er en el.feil synes jeg og det virker jo nesten ut som det er noe som plutselig feiler når trykket blir for høyt (turtallet?) og får leder 15 til releene i sikringsboksen til å kortslutte e.l.. Det innebærer fort at både motor slutter å funke (hjerne får ikke signaler osv), bensinpumpa slutter å gå, + at det fjerner strømmen til spenningsregulatoren til instrumentet ditt + speedo og turtallsteller. Seff. litt spekulativt, men om det ikke er helt korrekt så hjelper det deg forhåpentligvis litt, men var et eneste jeg fant som kunne fjerne signalet fra både speedometer og turtallsteller riktig nok basert meg på en kombo av s2,rs2 og b3 koblingsskjema, men skal være mye det samme. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...