#1 Skrevet November 20, 2010 (endret) Baklysene på vår A4 kommer på av seg selv om natten. Dette har skjedd 2 netter på rad nå. Igår hadde de stått så lenge på at batteriet var tomt. Idag morges var de også på, men det var enda masse strøm på batteriet. Og det er kun baklysene som kommer på. De virker også og lyse litt kraftigere enn de vanligvis gjør. Når jeg startet bilen idag, gikk jeg inn igjen og satte meg i vinduet og kikke, så da at baklysene etter en stund gikk tilbake til noe som virker og være sin normale styrke. Det kunne tenkes at det var bremselys som lyste siden det var såpass skarpt, men liksom ikke helt så skarpt. Også lyste ikke det høytsittende bremselyset. Så tull med bremselys bryter kan man vel utelukke? Typisk at man selv er på tur på jobb, og fruen sitter igjen med en bil som tapper seg selv for strøm. Skal koble pc`n på og se om det ligger noen feilkoder inne. Har foresten automatiske kjørelys, lys sensor, C/Leaving home funksjon, Alarm, og ettermontert xenon. Xenon har jeg hatt i den så lenge jeg har hatt bilen, så kan ikke tenke meg det er noe med de heller. Noen som har vært borti lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 21, 2010 Er jeg virkelig alene om dette? Dette lover ikke bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 22, 2010 Hatt noen tilfeller av dette på jobben:) stort sett så er det central-el styreenheten (lysstyreenheten) som fucker:) Sitter oppunder dekselet over fotrommet på førerplassen. Stort sett så er det bremselys nede eller blinklys som blir stående på av seg selv konstant. Jeg tipper det er den, men 100% sikkert er det jo aldri. Tviler på bremselysbryter om høytsittende ikke går på også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 22, 2010 Tusen takk Stian. Vet du om jeg kan montere en brukt, og kode opp med vag.com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 22, 2010 Ja det går om den har et dele nr som går til din bil:) Pleier ikke være et problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 22, 2010 Flotters. Takker så mye:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 22, 2010 Flotters. Takker så mye:) Sjekk for sikkerhets skyld om det er noen feilkoder på bremselysbryter i noen styreenheter:) Uansett lite trolig som sagt, men greit å sjekke:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 23, 2010 Var det første jeg lette etter. Scannet hele bilen, men ingen feil og finne på bryteren. Nå har den forøvrig ikke tullet mere siden natt til Lørdag. Kanskje den er blitt frisk igjen:) Skal lese av dele nummeret på styreenheten når jeg kommer hjem, så har jeg det klart til bestilling om den begynner og plage igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 25, 2010 Da var det skjedd i natt igjen. Må vel bare krype til korset og bestille meg en ny lysmodul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 9, 2010 Vel, etter litt mere etterforskning, så skiftet jeg bremselys bryteren. Dette skjedde flere ganger, og da oppdaget jeg at det var bremselysene som lyste. Førstegangen jeg så lysene sto på, la jeg ikke merke til at det høytsittende bremselyset stod på siden det var dekt til av snø, og det var lyst ute. Oppdaget også at lysene kun kom på når bilen hadde stått en stund, og det var veldig kaldt ute, typ -15 grader. Det virket da sannsynlig at kobberet i bryteren trakk seg litt når den ble skikkelig kald, og den aktiverte bryteren. Fikk kjøpt ny bryter på møller, som faktisk var en oppgradert modell av bryteren. Alt ser ut til og fungere fint nå en uke etter at bryteren ble skiftet. Har ikke vært skikkelig kaldt enda da, men finner det nok ut ila vinteren om det fortsatt skulle være noen problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...