#1 Skrevet November 20, 2010 På jakt etter ett firma og ca pris på seiping av dekk. Lurer også på om det har noe betydning om dekket er på eller av felgen når det seipes? Dekkene mine har kommet men skal jeg sette de på felg før jeg sender de til seiping eller vil de som seiper ha dekket uten felgen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2010 Dekkforhandlere som også jobber med større dekk (last, anlegg osv) er vant med å seipe dekk, tviler på at du får mye hjelp hos de fleste lavpris-kjedene. Det absolutt enkleste er om dekkene sitter montert på felg. Pris aner jeg ikke, varierer nok fra 100-500kr pr hjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 20, 2010 har maskin for seiping på jobb men på denne må vertfall dekket vere av felgen ellers får vi ikke spent det opp. bør ikke koste så mye, er fort gjort:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 20, 2010 hehe. Ikke rart til jeg blir forvirret når det kommer 2 svar. En på felg og en uten felg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 22, 2010 Nå ble jeg nysgjerrig her! Hva er seiping av dekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 22, 2010 Nå ble jeg nysgjerrig her! Hva er seiping av dekk? Det betyr å skjære ut nytt dekkmønster i slitebanen på dekket. Btv. Trodde ikke at dette var lovlig på annet enn lastebil og annleggsmaskiner jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 22, 2010 Nå blander du Heine Seiping må IKKE forveksles med å skjære nye spor i dekket. Seiping er å lage masse tversovergående spor i dekket. Gjerne med 1-1,5 mm avstand og 2-5 mm dype.. Dette gjør at dekket griper bedre på snø og is. Dette gjør også at dekket i teorien får en større flate for kjøling som gjør at dekket hoder lenger. Men dekkene er herved seipet og satt på bil. InterContact på Kløfta gjorde det på sparket uten å avtale tid og var også desidert billigst av de jeg har hørt med. Seiping er foresten låv på alle kjøretøyer. Men som Heine sier så er det kun lov å kutte nytt mønster på lastebil og annlegsmaskiner. Men dette er uansett på Tahoen min som er ltt lastebil så jeg hadde hatt lov uansett;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...