Anbefalte innlegg

Har nesten ikke bremser på bilen, har peddal og klossene er nye men må trå skikkelig hardt på peddalen for at det skal skje noe og da er det ikke mye skrubb da heller. Hvordan sjekker jeg vakumet på denne? og hvor ligger den? Det er ikke UFO bremser, noen som har tips om dette?

Kai

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke vakum på denne men en hydraulisk akkumolator, også kalt "bombe" som genererer kraft til bremser.

Bomba tar kraft fra servopumpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke vakum på denne men en hydraulisk akkumolator, også kalt "bombe" som genererer kraft til bremser.

Bomba tar kraft fra servopumpa.

Det er liten lekkasje i rørert som går ut fra servopumpen, kan dette være noe av skylden? Hvordan sjekker jeg om denne " bomben " virker eller ikke?

Takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke den lekkasjen har innvirkning. Har du normal servofunksjon på styringa?

Er ledningen nederst på hovedbremsesylinderen koblet av?

Hvis denne er koblet av får du ikke feilmelding på bomba, mange kobler denne av når bomba begynner å bli slitt men fremdeles har gode bremser, koster en del ny denne bomba, men det finnes brukt.

For å teste den trengs en testutstyr og litt kunnskap om hvordan den er oppbygd.

Du må nesten begynne med å måle trykk på servopumpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ganske dårlige bremser, byttet bomben og det ble som natt og dag, se hvordan min såp ut her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=67905&page=11

Jeg kjøpte min herfra, tror du skal slite med å finne helt nye billigere: "DA Bomb"

Fant en brukt her: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5076394-URS4-URS6-Brake-Bomb-Pressure-Accumulator-Sphere-Brake-Hydro-Accumulator-in-proper-working-condition&p=68302249

Og så har vi en god tråd på denne her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=129878&highlight=bomba

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Bomba" får du kjøpt også her til en fordelaktig pris...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke den lekkasjen har innvirkning. Har du normal servofunksjon på styringa?

Er ledningen nederst på hovedbremsesylinderen koblet av?

Hvis denne er koblet av får du ikke feilmelding på bomba, mange kobler denne av når bomba begynner å bli slitt men fremdeles har gode bremser, koster en del ny denne bomba, men det finnes brukt.

For å teste den trengs en testutstyr og litt kunnskap om hvordan den er oppbygd.

Du må nesten begynne med å måle trykk på servopumpa.

Når du nevner det, har den hvert litt tung på rattet siden jeg kjøpte den. Har sammenlignet med bilen til en kompis nå og det er som natt og dag. Disse bombene, er de slik at de virker eller så er di i stykker?

Takker for veldig hjelp somme innlegg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.