#1 Skrevet November 21, 2010 Har byttet motor i bilen etter en rådebank på den gamle, fekk ein brukt motor i fra svensk bilopphuggeri Det er ein identisk lik motor (2,0) Men no når jeg kjøre, kommer olje min. lampa opp støtt og stadig. Hva kan vere grunnen til dette? Den nye motoren har ikkje gått lengre en 100 000km Er ikke sikker på kor langt bilen går før jeg må etterfylle, men de kan jeg nok finne ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 21, 2010 Det er helt vanlig at forbruket kan ligge på 0,5l pr 1000km. Kommer litt an på type olje.Det var iallefall det møller fortalte meg. Det står vel også i instruksjonsboka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2010 0,5l er max grensa på 1000km.. Men en frisk motor bruker langt ifra det.. Disse 2.0L 130hk er det ikke ukjent at bruker olje, har selv overhalt en og byttet en pga det. Det hjelper å bytte stempelringer i en kortere periode, og opphoning av sylindre.. men erfaring viser at det mest holdbare er ny short motor (blokk, innmat). Men varsler den bare, eller er det fysisk for lite olje på pinnen også? nivå sensoren registrerer ikke påyllinger under 0,5l så ved en på fylling av feks 2dl.. så slukker lampa litt og starter å lyse igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 21, 2010 Vanligste årsak til oljeforbruk er utvendige lekkasjer. Sjekk toppdekselpakningen først. Gå videre til bunnpannepakningen. Se også over andre utvendige pakninger. Er alt sammen tørt, kan forbruket være innvendig. Først da kan man snakke om stempelringer, ventiltetninger og overhaling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 22, 2010 fylte opp slik den var nesten max på peile pinnen på lørsdag, fruen har brukt bilen og har vel kjørt ca 15-20 mil, og no begynte olje min. lampa å lyse igjen. Fekk eit tips om å kjøre en motor flush, bytte olje/oljefilter og sjå om dette hjelper. Noen andre forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 22, 2010 (endret) Nå er vel 2.0L i B6 kjent for å være veldig glad i oljeforbruk." ALT" er kjent for dette.. Men ja, lekkasjer er lettest å avdekke. Men sjansene er der for at den forbruker oljen som Stian sikter til her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 22, 2010 Vanligste årsak til oljeforbruk er utvendige lekkasjer. Sjekk toppdekselpakningen først. Gå videre til bunnpannepakningen. Se også over andre utvendige pakninger. Er alt sammen tørt, kan forbruket være innvendig. Først da kan man snakke om stempelringer, ventiltetninger og overhaling. du kjenner denne motoren godt skjønner jeg:glad: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...