#1 Skrevet November 21, 2010 (endret) Det som skjedde var att jeg starta den etter jobben for noen dagen siden,men den stoppa momentant igjen. Og den har ikke startet siden men var etter noen ganger i starten. Var kaldt den dagen uten att det skulle gjøre så mye tror jeg(- 16 grader og vind) Det som jeg har feilsøkt på er. - gnist på begge sidene - testet med annen bensin pumpe - pluggene får bensin (bløte plugger) - sjekket att registeret ikke har hoppet over - ingen feil funnet med vag-com min Mandag denne uka ble det montert nye dyser og lagt inn ett grunn map for RS4-kit fra ES-tunning og bilen har godt normalt fram til dette tidspunktet Så er det noen der ute som har noen tips på hva som kan være feil som kan sjekkes ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 21, 2010 Den er ikke potte sur da? Hvis du sier at plugger er våte, og den kjøres på grunnmap? Mye start-stopp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2010 Veiv eller kamsensor da? Om de er kaputt er det ikke noe liv i den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 21, 2010 Den er ikke potte sur da? Hvis du sier at plugger er våte, og den kjøres på grunnmap? Mye start-stopp? Kan være men det er en map som er til rs4 oppsettet men ikke 100% tilpasset bilen da jeg hadde en lekkasje på den ene siden som nå er fikset. Bilen gikk vel ca 10 min den morgen til jobben så normalt bruk ellers.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 21, 2010 Veiv eller kamsensor da? Om de er kaputt er det ikke noe liv i den. Men vil ikke de komme opp i vag-com som feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 23, 2010 Den er ikke potte sur da? Hvis du sier at plugger er våte, og den kjøres på grunnmap? Mye start-stopp? Jeg tror den nå att den kan få for mye bensin!! Er det noe som kan gjøre att dysene står fullt åpne? Eller er det chipen som har slått seg vrang? Tips hadde vært topp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 23, 2010 jeg tipper litt på veivsensoren. hadde det samme på min rs4 og der var det veivsensoren som var feil og der kom det ikke noe på vag-com. det er vel heller ikke noe ukjent fenomen på 2,7tt motorene kan sef være at den får for mye bensin og blir sur også men så lenge bilen har gått normalt med den mappen en stund tviler jeg på at det er der feilen ligger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 23, 2010 Skift pluggene til nye,so vil den starte;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 23, 2010 jeg tipper litt på veivsensoren. hadde det samme på min rs4 og der var det veivsensoren som var feil og der kom det ikke noe på vag-com. det er vel heller ikke noe ukjent fenomen på 2,7tt motorene kan sef være at den får for mye bensin og blir sur også men så lenge bilen har gått normalt med den mappen en stund tviler jeg på at det er der feilen ligger Kan være den med samme feil som deg for det er ingen feil i vagcom her heller. Vet vel ikke noe dele nr på den også ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 23, 2010 Skift pluggene til nye,so vil den starte;) har byttet til nye plugger for 14 dager siden men kan nå prøve å sette inn de gamle for å teste! Prøver det meste jeg bare den vil starte igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 23, 2010 delenr 06a906433c kjøpte min her http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=498405&CarReference_ID=3668&CategoryType_ID=1 eller her http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=ap3vyk55lbxmr2ri1drmp445&partnumber=06a906433c 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 23, 2010 delenr 06a906433ckjøpte min her http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=498405&CarReference_ID=3668&CategoryType_ID=1 eller her http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=ap3vyk55lbxmr2ri1drmp445&partnumber=06a906433c Takker for hjelpa Fant også ut att mokonomen hadde denne til 740,- minus rab så da håper jeg att de har den på lager i trondheim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 24, 2010 Eg dro min full i bensin engang og da ødla eg pluggene,skiftet dei og bilen gikk helt fint igjen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 24, 2010 Eg dro min full i bensin engang og da ødla eg pluggene,skiftet dei og bilen gikk helt fint igjen:) Tok fri på formiddagen og tok å satte i de gamle pluggene og så riktig som du sa Odd Arne, Broom broom : rock : Så det var ikke veivsensor'n denne gangen men skal ha den i minne hvis det skulle dukke opp noe annet en gang Takker alle for hjelpen og tipsene :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 24, 2010 Blir klok av skade veit du;) Kjekt å hjelpe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 24, 2010 Hvis veivsensoren ikke funker vil du ikke få noe gnist såvidt jeg har skjønt.. Jeg får opp feil på veivsensoren på a6'n men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 24, 2010 Hvis veivsensoren ikke funker vil du ikke få noe gnist såvidt jeg har skjønt.. Jeg får opp feil på veivsensoren på a6'n men.. Problemer det også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 25, 2010 huh`? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 25, 2010 huh`? Ettersom du får opp feil på veivsensor'n på A6? Men hva nok sikkert litt trøtt i går så mulig e tolka den litt feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...