Anbefalte innlegg

Hei

Lurer litt på hva slags clutch jeg skal kjøpe til mitt diesel prosjekt. Som sikkert noen av dere har sett dreier det seg om en 1.9Tdi som målet er 300hk og oppimot 600nm...Svinghjulet jeg har stammer fra 1.9Tdi AHU motoren og er ett ganske tynt svinghjul uten brønn, enkeltmasse, 228mm

Girkassen er typen 02A ASD.

Passer clutch ifra 1.8t og slikt på mitt svinghjul?

Så har noen av dere noen ideer til ulike typer clutch og hvilken svinghjul dem passer sammen med?

Helst med internett adresse til delen, og pris, erfaring med delene(Hvis noen har)

Takker og bukker for svar og info

Mvh Daniel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DC har endel kvasse 02A clutcher, mye brukt av TDIClub medlemmer, her kan du lese om hvor mye moment dem tåler: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=228609

DC selges her: http://shopping.boraparts.com/index.php?cPath=21_27_81

Jeg hadde en Stage 3+ til 02M kassa i min tidligere Golf 4 150hk TDI 4Motion, det samme har Trym Inderhaug i sin 150hk TDI fwd. Anders Moen i klubben hadde Stage 1 mener jeg på i 02A kasse, Golf 3 110hk.

Han som kjøpte bilen min fikk problemer med clutchen, spurte om jeg kunne få delene (for å se etter hva som gikk galt) samt sende til USA for reklamasjon men hørte ikke mer fra han. Kan jo også være det bare var slavesylinderen som røyk, møkkasystem på 02m kassene! Lite eller ingen problemer i USA som jeg har kommt over med disse og prøvd med MYE moment.

Southbend er også mye brukt: http://www.dxdracingclutches.com/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok stage 4+:) 780nm bør holde til mine planer..."Humre"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvilken 02 girkasse som er sterkest? Eller er alle "samme", bare annen utveksling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

japp kjørte DC Stage 1 på min.. Fungerte knall det :) (dog en del lavere hk/Nm enn deg, men hadde ikke noe problermer med den)

Samt god pris på det! mva var ikke rare greiene heller(rundt 100kr) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkverdig lite moms på min clutch også ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kanksje litt RILUM på gang...Rett I lomma Uten Moms:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, Aaron er bare flink til å skrive ned verdien på pakken før han sender :P

Nå skal sant sies at jeg har forhørt meg for ett annet klubbmedlem ang. 02J clutch og da var DC midt i flytting til nye lokaler, og selv med gjentatte purringer så har det vært lite svar å få. De skryter som besatt av Aaron (boraparts) borti USA, men han er fryktelig travel og glemmer... Han har også nettopp fått en sønn, så travelt på hjemmefronten også.

Skal man ha tak i han er det telefon som gjelder, eller chat'en på gmail :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.