Audi A6 2001 2,4 bensin som fusker /multitronic velger feil gir

Anbefalte innlegg

Har en A6 2,4bensin fra 2001 med multitronickasse. Det virker for meg at den velger feil gir og kjører på alt for lavt turtall når jeg bruker automat funksjonen. Hvis jeg f.eks kjører i 50 km/t og slår den over i manuell giring så viser det i displayet at den ligger i 4 giret, og kanskje 5 giret hvis jeg ligger litt over 50 km/t. Den ligger derfor på veldig lavt turtall noe som gjør at den "fusker" i de lavere hastighetene og da spesielt hvis den får litt motstand i f.eks oppoverbakker. Girkassen fungerer bra så lenge jeg bruker den manuelle funksjonen og selv velger gir og kjører på mer normalt turtall.

Hva er det som gjør at automatkassen velger så lavt (og feil??) gir og at bilen dermed fusker? Noen ideer til hva årsaken her kan være og er det en kostbar affære å fikse dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.