#1 Skrevet November 23, 2010 Synes lysene på min passat 3bg er en katastrofe... Er orginalt xenon på nærlysene og halogen på fjernlysene.. Hadde akkurat samme på min Audi A6 som jeg hadde tidligere men der var mye bedre lys på fjernlysene. Noen tips om hvordan få bedre nærlys og hvilke xenon kit som er best til fjernlysene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2010 Noen tips om hvordan få bedre nærlys 1) Sjekke spenning over pære (burde være ok på en såpass "ny" bil). I motsatt fall, legge opp med rele osv 2) Nye bedre pærer. Jeg monterte nettopp Osram Night Breaker, kjøpt på ebay til ca 330,- inkl frakt for 4 pærer. Merket forskjeld! 3) Xenon kit hvis 1 er ok og 2 ikke hjelper eller er et alternativ. På min 3bg er det ihvertfall H7 på nær og fjern. Men mener å ha lest her inne at det kan være andre pærer også (H9?). Søk litt og se om du finner ut noe. 4) : Det var mine forslag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 23, 2010 1) Sjekke spenning over pære (burde være ok på en såpass "ny" bil). I motsatt fall, legge opp med rele osv2) Nye bedre pærer. Jeg monterte nettopp Osram Night Breaker, kjøpt på ebay til ca 330,- inkl frakt for 4 pærer. Merket forskjeld 3) Xenon kit hvis 1 er ok og 2 ikke hjelper eller er et alternativ. På min 3bg er det ihvertfall H7 på nær og fjern. Men mener å ha lest her inne at det kan være andre pærer også (H9?). Søk litt og se om du finner ut noe. Det var mine forslag. virker som du tar ugangspunkt i at han har halgoen lamper noe han ikke har. mitt tips som jeg selv gjordt på gamle bilen min (som faktisk går i bodø nå) er å bytte fra 35W til 50W i nærlysene dine og sett inn et 70W xenonkit i fulltlyset ditt. da skal jeg love deg at du ikke sliter igjen med dette problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2010 virker som du tar ugangspunkt i at han har halgoen lamper noe han ikke har. mitt tips som jeg selv gjordt på gamle bilen min (som faktisk går i bodø nå) er å bytte fra 35W til 50W i nærlysene dine og sett inn et 70W xenonkit i fulltlyset ditt. da skal jeg love deg at du ikke sliter igjen med dette problemet. Ups, ser det nå ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2010 Ups, ser det nå ja. hehe, no hard feelings buddy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 23, 2010 jeg bestilte meg lys fra vvme.com og de pærer du skal ha heter D2S i 50W (nok et tips der så tar du også også lysstyrke 6000K for det du har i dag er 3500K noe som også gjør at du får et penere lys og ikke minst bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 23, 2010 (endret) Enig med Arve selv om jeg bare byttet til 55W xenon i langlysene på min gamle 3BG så ble det enorm forskjell. Nå som jeg har fått en 'ny' 3BG i hus skal samme oppgradering gjennomføres så snart som rå er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 23, 2010 Takker folkens! Ja synes de orginale lysene var begredelige å så vill jeg ha mest mulig lys uten å klaske på 1000 metere. Blir vell disse i 6000K da: http://www.vvme.com/5055w-single-beam-hid-bulbs-p-38.html?cPath=15 Hadde ikke 70w hos vvme.com , noen andre anbefalte? Ser det er en her på forumet som selger xenon kit. Hadde et kit på audien som jeg hadde før men husker ikke hvor jeg kjøpte disse eller hva de het men det va jævla bra lys på di + at de tennte ganske kjapt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 24, 2010 Noen som husker hvilken sokkel som er på Kurve/tåkelyktene forran? og hvilken sokkel som er på parklysene på bilen. Var ikke enkelt å finne et bra Xenon sett i 70w for langlysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 24, 2010 Noen som husker hvilken sokkel som er på Kurve/tåkelyktene forran? og hvilken sokkel som er på parklysene på bilen. Var ikke enkelt å finne et bra Xenon sett i 70w for langlysene. H3 på tåkelys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 24, 2010 jeg hadde dårlig lys på b5en.. løste problemet med å montere 55w xenon i nær, halogen i fjærn, å 3stk hella 3003 comact med 70w xenon i.. så jeg sliter ikke med for lite lys, kansje heller med for mye.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 25, 2010 Noen tips til hvem som selger 70 w xenonkit i h7. er rimelig på ebay men har ikke funnet større enn 50w 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 25, 2010 tom are andreasen på forumet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 25, 2010 virker som du tar ugangspunkt i at han har halgoen lamper noe han ikke har. mitt tips som jeg selv gjordt på gamle bilen min (som faktisk går i bodø nå) er å bytte fra 35W til 50W i nærlysene dine og sett inn et 70W xenonkit i fulltlyset ditt. da skal jeg love deg at du ikke sliter igjen med dette problemet. må man ikke bytte den orginale ballasten å få en for 50 w da? eller er det bare plug and play 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 25, 2010 må man ikke bytte den orginale ballasten å få en for 50 w da? eller er det bare plug and play det var ihvertfall plug and play hos meg. men, det kan jo være like greit å bytte den med det samme. de koster jo ikke så mye akkurat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 25, 2010 kobblet du bare de ledningene fra pærene til på det orginale nettet da for nærlysene? Ser pærene fra VVME er med ledninger og de orginale er vell bare stukket i sokkelen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 29, 2010 Tro om det blir noe bedre lys av å skifte til 6000k i stede for det som er orginalt, og bare beholde 35w pærene. skulle jo helst hatt 50 w på nærlysene, men var jo litt drøyt å begynne å skifte ut alt som er av orginalt xenon.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...