Hvordan få bedre lys på A6 4F?

Anbefalte innlegg

Så de bygger disse på H7 lyktene? Nivåregulering på xenon og bevegelser ved oppstart er lik. Er det et billig xenonkit som står på H7 delen?

 

- - - Updated - - -

 

Nei, de bygges på facelift xenon lyktene, tror jeg. Jeg tror egentlig alle 4F lykter har H7 originalt fra før, men da KUN til lyshornet.

Tipper Audiled kjøper defekte originale faceliftlykter billig, og bytter ut LED selv, så selger de dem som ombygde i butikken sin.

 

Xenon er litt spesielt på disse. De leveres uten xenon pærer og ballast. Så du må selv flytte over de gamle pærene (D2S) og xenon ballast (tennere). Sånn sett er jo xenon delen også original. Men disse faceliftlyktene leveres jo egentlig med D3S xenon originalt. Tror D2S og D3S pærer gir omtrent like bra lys, men D3S tilfredsstiller visstnok noen nye miljøkrav. Så sånn sett spiller det jo liten rolle.

 

Nivåregulering og oppstart er 100% lik. Heller ingen koding eller feilmeldinger (har sjekket med VAG COM/VCDS). Og nivåreguleringen kan fortsatt styres (kalibreres) via VAG COM/VCDS ved behov. Så det fungerer som originale facelift, bare med H7 fjernlys og D2S xenon. "Hybridlykt" :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har også montert disse lyktene, spesifiserte at eg skulle ha xenon 55w h7 til fjernlysene, men fikk kun vanlig halogen h7. Har ikkje satt xenon i disse endå. Lyktene har fungert greit, og lysene er nok ein liten tanke bedre enn med de gamle, men de er langt fra så bra så den gamle allroaden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det vil vel kanskje funke med 100w kit også i de? Jeg blir veldig nysgjerrig på dette jeg altså.. :)

Må hele fronten demonteres for å bytte lykter på disse bilene eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det vil vel kanskje funke med 100w kit også i de? Jeg blir veldig nysgjerrig på dette jeg altså.. :)

Må hele fronten demonteres for å bytte lykter på disse bilene eller?

 

Støtfangeren må demonteres. Eller løsnes og dras fram ca 20 cm, då slipper du løsne kabler og slanger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når dere snakker om det så synes jeg også at min har dårlig lys.... Kjører dere lysbryteren på auto om kvelden også ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler å skifte til faceliftlykter fra 2010 mod.

Disse lyktene kommer org med H1 pære i langlys holderen.

Monterte xenon der h1 pæra satt og jeg ble kjempefornøyd med lysa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er faceliftlykter fra 2010 plug'n'play da? Sitter å vurderer hva jeg skal finne på forno med lysa på min til vintern..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har en 08 mod a6 allroad med adaptive bixenonlys som svinger med kurvene. Har kjørt mange biler, men aldri en bil som har så bra lys!

Min bror har også kjørt en del forskjellige biler og kommenterte at disse lysene var ekstremt gode!

Så hvis man har den største lyspakken på a6 4f allroad er det veldig godt lys iallfall.

 

Tenkte jeg måtte skryte litt, da jeg er superfornøyd med lysene, og kjenner meg ikke igjen i det som blir nevnt ovenfor.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå kjøpt inn facelift lykter til min a6 2006 2.0 tdi med org bixenon,er det noe jeg burde tenke på før jeg setter igang å bytte lykter?

Burde jeg bytte xenon pærer til 6000k for å få mer effekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dine gamle pærer er noen år ville jeg byttet til nye 6000k pærer. De blir svakere med årene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå kjøpt inn facelift lykter til min a6 2006 2.0 tdi med org bixenon,er det noe jeg burde tenke på før jeg setter igang å bytte lykter?

Burde jeg bytte xenon pærer til 6000k for å få mer effekt?

 

Nye eller brukte du kjøpte? lurer på å gå denne veien jeg også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vel sannsynligvis det største problemet at reflektorene i linselyktene til Audi altfor raskt mister glansen, se tråd om regenerering av A4-reflektorer i denne tråden!

Jeg blir nesten flau når det kommer en mid-90 japse bak meg med halogenpærer og alle Audiene bortsett fra den sorte 80-cabben kaster skygge.. :P Har nye lykter til S4'en, tror det også skal hjelpe bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en A6 Avant 3.0TDI 4F 2007 med (adaptive light, Headlight-range adjustment, automatic/ dynamic with dynamic bending light (AFS 1))

Er det noen som vet om en "bombesikker" upgrade/facelift fra Xenon lykter

 

Kan disse passe rett på? http://www.auto-supply.no/produkter-detail/info/v/19479/article/VEQjMUVKIDAwOSA5MjUtMDExIzIjMVpTIDAwOSA5MjUtNDExfEFEIzY3Mzc4NDY/

Andre forslag? (Gjerne billigere) :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du er sugen på å gjøre en liten innsats for å spare penger, ta en titt på nye, oppgraderte prosjektorer, fra f.eks Retrofitlab.

Om dine gamle pærer er noen år ville jeg byttet til nye 6000k pærer. De blir svakere med årene

Veit det er et gammelt svar, men 6000k er strengt talt ikke anbefalt om man vil ha bedre lys.

 

35W_SLIM_HID_XENON_KIT_H1_H3_H4_H7_H8_H9

 

Photobucket kødder til igjen, så legger ved link om dere ikke ser bildet: Klikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med Facelift-lykter med LED som DRL? Er de plug'n'play? (I guess not, men må spørre)..

Jeg tenker da å bytte fra pre-facelift med bi-xenon til facelift med bi-xenon bare, altså samme konfigurasjonen som før bare med LED og facelift-utgaven av lyktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg i utgangspunktet bestemt meg for å prøve med en polering først, det kan se ut som det alene kan gi litt effekt.. :D
Jeg har ringt og snakket med audiled selv, om denne poleringa gir veldig kort effekt så blir det et sett fra de i løpet av.. Ja jeg vil ikke sette noen tidsramme på det, men en gang om ikke alt for langt frem i tid..

Lyktene.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, høres ut som en god plan. Jeg syntes også du burde bytte ut de rustne skruene som holder skiltet ditt:nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, ja jeg burde nok det og.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.