Litt småfeil på S2'en, trenger hjelp..

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger litt input, bilen er en 94- S2 ABY Avant

1. Hvor finner jeg tempmålergiver i motorrommet? Er det denne som er feil på når instrumentet kun funker 1gang i mnd... Blitt værre å værre, før falt den ut av og til, nå er den hele tiden borte, og kommer i drift på "en god dag".

2. Mistenker også termostaten på motoren å være på tur, får bare 73-76 grader ved kjøring, kanskje opp til 90grader på tomgang. Er denne enkel å bytte?

3. Lyset i klimaknappene er borte, alt annet lys i bilen fungerer (bortsett fra utetemp) er denne feilen internt på klimakontrolleren vanlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei temp giveren er under vannrailen din v.side i motorrommet. Det er en på baksiden av toppen og, men mener og huske denne er til ecu,en.

3. er små pærer i klima kontrollen som kan skiftes ut, klima kontrollen sitter med skruer under dekslene, 4 stk minner meg. :)

håper det hjelper noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takk for svar så langt!

Er det den som sitter i bakkant av motoren under innsuget?

Men den tempgiveren er jo en "multitemp" giver, trodde den var til både ECU og instrumentet jeg. Den på toppen er vel til å styre vifta på radiatoren?

Da skal jeg sjekke lampene, ingen av knappene har lyst mens jeg har eid bilen, så mulig de har gått 1 og 1 før jeg fikk den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter en føler på radiatoren som styrer vifta. Men det sitter en føler på vannrailsen. Den går på instrumente.

Kan være tærmostaten, kan også være toppakningen. Minker den frostveske på bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal skifte den giveren på vannrailen med fire kontakter. Denne går til instrumentet, gjorde akkurat dette selv. Lyset i klimadisplayet fikser du lett, med samme type pærer som er i instrumentpanelet, 4 stk trenger du hvis du skal skifte alle.

Skal også skifte termostat nå, da tempen ikke stiger no særlig. Tipper det er det på din også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!

Noen som har delenr på denne føleren, gjerne både VAG og Bosch sitt nr.

Ok, men den lapen til utetemp displayet må loddes om jeg har skjønt det riktig. Kanskje bytte denne med en LED, slipper å tenke på det igjen hvertfall..

Minker ikke noe nevneværdig med frostveske nei, har hatt bilen siden februar, og ha kanskje fyllt på en halvliter en gang det peip i dasjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.