#1 Skrevet November 23, 2010 (endret) Hei, har kjøpt meg en a6 2000mod 2,5tdi quattro tiptronic, gearkasse er overhalt den 29.07.2007. Den har stått i ett halvt år før jeg kjøpte den utforbi ett verksted pga defekte kammer. Hentet den i dag, anet fryd og ingen fare, bilen gikk greit i ca 1mil, da begynte den å hoppe ut og inn av gir i fart?? i tilleg uten belastning i Revers hopper den ut og inn som den vil! Dette var utrolig kjipt, men må si meg skeptisk til overhalingen som er gjordt?? Er selvfølgelig 4mnd utforbi reklamasjonsrett!!! Visste forøvrig ikke at gearkassen var defekt før i dag! Lukter svidd clutch. Alle symptomer tilsier gearkasse havari... Bilen står nå inntil videre, tør ikke kjøre mer med den. Hva anbefaler folket?? Tør iallefall ikke bruke samme overhaling som sist, da det virker dårlig. Kan nevne at det er ikke hengerfeste på denne bilen. Kan nevne at den ble overhalt igjennom Kristiansand bilverksted, da de har en kontakt i stavanger som overhaler gearkassen. Bilen er som en drøm ellers både ustyrsmessig og motormessig, så veldig kjipt det med kassen! Finnes det noen mulighet for å montere nyere tiptronic 2002-2005mod med tilhørende styreenhet? disse gearkassene er vel en del bedre enn før facelift? Noen som vet om ledningsnett passer? Mvh Var visst ikke noe godt kjøp alikevel dette her: vinke :... Lærer aldri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2010 Jeg har ikke så god peiling på disse kassene, men om det er lite olje på ei automat kasse kan disse symptomene også komme, verd å sjekke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 23, 2010 Hvem har overhalt denne kassen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2010 Hvem har overhalt denne kassen da? Ok, ett firma i stavanger er alt jeg vet.. skal sjekke det opp. Må vel sjekke oljen da! Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2010 Litt feilsøking er nok på sin plass før du gir opp og tror det er kassa. Feilkoder? SKift av olje+filter. Det er mange rare elektriske feil som kan gi symptomer på havarert kasse. Feks kan def LMM gjøre at den hugger i gir. Mulig det er kommet borti- eller har blitt dårlig kontakt i noen kontakter i motorrom ifm motorrep? Også lurt å spraye og rugge på alle kontakter ifm kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 24, 2010 Vet du om converteren ble skiftet evnt overhalt da girkassen ble skiftet? Om den ikke ble det, kan det bidra til et havari innen forholdsvis kort tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 24, 2010 Hei, bilen skal inn til olje å filter bytte imorgen samt riktig nivåfylling. Bilen har fungert normalt etter den første turen med problemer, ikke noe problem å rygge opp bratte bakker osv nå... Får se hva de sier imorra, hvilken farge/lukt/avleiringer osv. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 25, 2010 Var Trans tech i stavanger som gjorde overhalingen i 2007. Har ringt de, venter på feilsøkings rapport fra kristiansand bilverksted. Håper på fredelig løsning her... Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 25, 2010 Var Trans tech i stavanger som gjorde overhalingen i 2007.Har ringt de, venter på feilsøkings rapport fra kristiansand bilverksted. Håper på fredelig løsning her... Mvh Fikk bilen tilbake fra verksted i dag, manglet 0,9l olje på kassen, funker helt 100% igjen nå... Puster lettet ut:) Takk for alle tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 25, 2010 Da må man vel nesten spørre hvorfor det mangler 0,9 liter i utgangspunktet. A) inkompetent fylling, eller B) lekkasje Er det lekkasje så er det veldig kritisk, disse girkassen tar hurtig skade om man kjører med for lite olje... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 26, 2010 Da må man vel nesten spørre hvorfor det mangler 0,9 liter i utgangspunktet. A) inkompetent fylling, eller B) lekkasje Er det lekkasje så er det veldig kritisk, disse girkassen tar hurtig skade om man kjører med for lite olje... Ja, det kan man si.. så det var en liten svette lekkasje mellom motor og gearkasse. Men ikke noen lekkasjer som er noe å snakke om, så var vel kanskje A? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 26, 2010 Lekkasje på inngående aksling er jo kritisk. Dette vil på sikt ødelegge converter og girkasse, og må fikses ASAP. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 27, 2010 Lekkasje på inngående aksling er jo kritisk.Dette vil på sikt ødelegge converter og girkasse, og må fikses ASAP. Er snakk om svetting, ikke lekkasje i den forstand. drypper ikke når bilen står stille. Tror dette går greit så lenge man observerer jevnlig. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 27, 2010 Er snakk om svetting, ikke lekkasje i den forstand. drypper ikke når bilen står stille. Tror dette går greit så lenge man observerer jevnlig. Mvh Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 27, 2010 Lekkasje på inngående aksling er jo kritisk.Dette vil på sikt ødelegge converter og girkasse, og må fikses ASAP. Er snakk om svetting, ikke lekkasje i den forstand. drypper ikke når bilen står stille. Tror dette går greit så lenge man observerer jevnlig at ikke det blir verre. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...