#1 Skrevet November 23, 2010 (endret) Trenger litt hjelp her.. Bilen har i det siste hatt veldigt variert drivstoff forbruk før den stoppet. Samme dag som den stoppet så merket jeg at den var veldigt slapp/dø (mer en normalt). Har prøvd å feilsøke litt. og har kommet fram til at det ikke kommer noe bensin fram til monopoint innsprøytningen. Sikringen har jeg sjekket og byttet, så den er ok.. Så da gjenstår det drivstoff filter, rellet eller drivstoff pumpen. Filteret skal byttes (har sikkert stått på bilen siden ny), men er det en mulighet at det er så tett at det ikke kommer fram noe drivstoff? kan ikke forstå at det er så gale.. Hvordan tester jeg at releet er ok, kan jeg måle dette på noen måte? Og hvordan tester jeg at drivstoff pumpen er ok? kan jeg tvangs kjøre denne på en eller annen måte. Forslag 1: Tenkte at jeg skulle trekke en kabel fra batteri og koble den på kontakten til pumpen før den går ned i tanken. Forslag 2: eller kan jeg bare lage meg en liten kabel med kabelsko som tyv kobler kontaktene der som drivstoff releet vanligt vis sitter. Begge forslagene vill vell sørge for at pumpen starter om den er ok? Trenger å få bilen på veien igjen snarest. så alle forslag blir mottatt med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2010 Er ikke rent uvanlig at pumpene streiker på disse. Bare ta ut pumpe og koble til et batteri for og se om den går. Tipper det er der feilen ligger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2010 Prøv å unngå tørrkjøring av bensinpumper, har en tendens til å ta livet av de. Dvs om du plukker den helt ut og kjører den i friluft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 24, 2010 Har vert å skaffet meg en ny pumpe hos biltema:p.. Men skal først teste den som er montert før jeg eventuelt bytter pumpen. Så jeg skal prøve å få bilen opp å gå igjen i løpet av helgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 24, 2010 Hvis drivstofffilteret er tett så vil pumpen slite med å få drivstoff igjennom filteret. Dette kan ta knekken på pumpen. Bytt alltid filteret sammen med pumpen da tett filter ofte har en sammenheng med ødelagt drivstoffpumpe. releet kan du lukte på å kjenne om det lukter svidd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 24, 2010 (endret) Hvis drivstofffilteret er tett så vil pumpen slite med å få drivstoff igjennom filteret. Dette kan ta knekken på pumpen. Bytt alltid filteret sammen med pumpen da tett filter ofte har en sammenheng med ødelagt drivstoffpumpe. releet kan du lukte på å kjenne om det lukter svidd Skal bytte filter i samme slengen når jeg bytter pumpe så takk for tipset. Skal prøve å sniffe litt relee også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 25, 2010 Da var bilen på veien igjen.. Det var bensin pumpen som var synderen.. Startet på første forsøk etter 4 ukers stillstand og nesten tomt batteri.. Første gang jeg har hørt bensin pumpen jobbe når jeg vridde om tenningen. Jaggu forsvant ikke luggingen og den lille nølingen under akselerasjon som har vert på bilen siden den kom i min søsters eie for ca 4 år siden. Så denne pumpen har nok haltet over lengre tid. og har med meget stor sannsynlighet vert synderen til unormalt bensinforbruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...