#1 Skrevet November 24, 2010 Hei Noen som kan sjekke hva det står om oljetempsensoren i denne boka? delenr: 035919521B 0-180 celsius skal stå noe lignende dette: 20°C - approximately 1000 ohms 60°C - approximately 250 ohms 100°C - approximately 75 ohms osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 25, 2010 Du som er quattrofrank på S2forum tipper jeg? (googlesøk) Fant ikke noe spesifikt om dette i Bentley manualen jeg har, men mulig dette sier deg noe: (2 vedlegg) Om ikke skal jeg stikke ut i garasjen og hente Haynes boka mi. Gauge and Instrument Testing with Special Tool VW 1301 The Volkswagen/Audi special tool VW 1301 is a simple resistance substitution box used to check instrument cluster gauge operation. Some newer versions of this tool are identified as VAG 1301 or VAS 1301, but all serve the same function which is to replace the gauge sending unit with a known resistance value. Once this known value is in place, the gauge in question can be observed for correct calibration. This information can then be used to determine if the fault lies with the gauge, the sending unit or the wiring connections http://www.bentleypublishers.com/tech/vw/bentley.vw1301.testing.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 25, 2010 Stemmer det ja. Hvis VAG 1301 toolet skal stilles inn til OHM dvs det som står at man skal stille inn på toolet tilsvarer det samme som tempsensoren gir så er dette akkurat det jeg trenger. Det ser riktig ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 25, 2010 Skulle lage en graf for dette nå, men hvis disse tallene stemmer så betyr det at den ikke er linjær. Da blir det litt vanskelig å få noe fornuftig ut av den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 25, 2010 Den som spør skal få svar, snakket med vdo direkte og fikk oversendt skjema iløpet av 10minutter Legger denne ved i tilfelle flere skal koble opp dashlogger eller hiddensprut Temp Curve Table 4.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 26, 2010 Flott du fant det ut! Legger det til som vedlegg i jpeg også jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...