#1 Skrevet November 24, 2010 Fikk et STRØØØØØØØØØØØØENT orginalt sportsratt med airbag til min 94mod S2 for en meeeget billig penge ifra Tyskland(!) i dag:tilber: ( Ja det går an og få fraktet dette til Norge, selv med Sprengstoff i rattet ) Men hvordan får jeg av det orginale rattet? ( orginalt bussratt med airbag) Er det som på de vanlige bussrattene at du bare river løs frontdekselet?? Og koble fra batteriet er en selvfølge;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2010 Kan være en torx på hver side bakr på rattet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2010 har sett dette bak på S-rattet men ikke på "bussrattet".. Kan hende hulla er blenda på det da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 25, 2010 Hei! Det er to skruer på baksiden av bussrattet akkurat som på sportsrattet. Etter du har fått airbag'en av er det bare tut og kjør med resten. Du har ikke link til det sportsrattet du kjøpte? Jeg skulle svært gjerne byttet ut mitt også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 25, 2010 Før du begynner !Om du ikke har fått det med så trenger du ny slepering som passer rattet og dekslene rundt rattstamme, litt smiing og du vil miste blinklysreturen.. Men det er absolutt til å leve med, for dette er en oppgradering som smaker godt Ole Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 25, 2010 Hei! Det er to skruer på baksiden av bussrattet akkurat som på sportsrattet. Etter du har fått airbag'en av er det bare tut og kjør med resten. Du har ikke link til det sportsrattet du kjøpte? Jeg skulle svært gjerne byttet ut mitt også... kjøpte det brukt på ebay.de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 25, 2010 Før du begynner !Om du ikke har fått det med så trenger du ny slepering som passer rattet og dekslene rundt rattstamme, litt smiing og du vil miste blinklysreturen.. Men det er absolutt til å leve med, for dette er en oppgradering som smaker godt Ole Kristian hvor får jeg tak i ny slepering da ? =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 25, 2010 hvor får jeg tak i ny slepering da ? =) Jeg kjøpte min på Møller gjennom en bekjent med personalkjøp, den kom da på 1621 kr så jeg på nettbanken akkurat.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 25, 2010 Jeg fant slepering på huggern. Satt i en A4. Må vel bytte rattstammen til hakket nyere om du fortsatt skal beholde blinklysreturen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 27, 2010 Hvilken type slepering er det da? Gi meg gjerne et nummer og gå etter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 28, 2010 Give me a number 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 28, 2010 du finner nok det nr du trenger på vagcat.com Jeg har ikke internettlinje som er rask nok til at jeg orker å finne det til deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 28, 2010 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=151885&highlight=slepering+RS2 Jeg kjøpte min fra et hoggeri i sverige.. Ble vel rundt 900 inkl frakt vist jeg ikke husker helt feil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 28, 2010 da er det bestilt.! 200kr inkl frakt =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 8, 2011 støtte på et lite(?) problem,,.... Airbag-pluggen på sleperingen stemmer ikke overens med pluggen på airbag`n i sportsrattet.... Why? Airbag-pluggen på den nye sleperingen stemmer overens med pluggen på den gammle airbag`n, men ikke med den nye airbag`n i sportsrattet.. Nr på sportsrratt : 4bo 419 091e ny slepering: 4do 951 543D ny airbag: 8d0 880 201 F forstår godt om dere ikke skjønner hva jeg mener,,, Blir forvirra selv også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 8, 2011 Utifra hva jeg finner på delenr er det til en nyere modell. Airbagen passer i fysisk men det er annen plugg slik som du beskriver. Den slepringen du har skal vel monteres sammen med airbag av gammel type, delenr: 4A0 880 201 F Dobbelsjekk delenr selv før du event bestiller noe dyrt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 8, 2011 Utifra hva jeg finner på delenr er det til en nyere modell. Airbagen passer i fysisk men det er annen plugg slik som du beskriver.Den slepringen du har skal vel monteres sammen med airbag av gammel type, delenr: 4A0 880 201 F Dobbelsjekk delenr selv før du event bestiller noe dyrt... Går det an og rive ut pluggen som sitter i den nye airbaggen og erstatte den med "gammle-typen" fra den nye sleperingen??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 8, 2011 Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener! Bytte pluggen i den nye airbagen med pluggen fra den gamle slepringen? Da vil du vel ende opp med 2 hunn kontakter? Men tenker du på å bytte pluggen på selve airbagen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 8, 2011 Bilder hjelper kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 8, 2011 ny airbag Kan jeg ta ut denne pluggen i midten å få et likt resultat som på den gammle airbag`n? gammel airbag ny slepering ny slepering vs nytt ratt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 9, 2011 Du skriver at det er plugg på den nye airbagen, hvordan ser denne ut om du drar ut kabelen? Prøvd å søke litt rundt etter bilder og etter hva jeg kan se på disse er ikke pluggene like. Men har du et bilde av den nye airbagen uten pluggen festet? Et annet spørsmål jeg stiller meg er om det er samme signalet som trigger den nye airbagen? Utløser alle airbager når de får 12V? Eller er det noen som skal ha en annen spenning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 9, 2011 Du skriver at det er plugg på den nye airbagen, hvordan ser denne ut om du drar ut kabelen?Prøvd å søke litt rundt etter bilder og etter hva jeg kan se på disse er ikke pluggene like. Men har du et bilde av den nye airbagen uten pluggen festet? Et annet spørsmål jeg stiller meg er om det er samme signalet som trigger den nye airbagen? Utløser alle airbager når de får 12V? Eller er det noen som skal ha en annen spenning? ja det er en plugg på den, men det virker som den sitter vel godt fast til og være en hann & hunn kontakt.... Og skjøte ledningene sammen kunne jo selvsagt gått an visst jeg hadde visst va som var + og -... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 9, 2011 Uten at jeg ser det helt sikkert kan det være at rattet heller ikke passer på rattstammen du har. Rattstammene fikk større diameter til innfestingen av rattet rundt 1998, så om det skal være bolt-on uten adapter trenger du 3-eiket airbagratt fra 97 eller eldre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 9, 2011 Uten at jeg ser det helt sikkert kan det være at rattet heller ikke passer på rattstammen du har. Rattstammene fikk større diameter til innfestingen av rattet rundt 1998, så om det skal være bolt-on uten adapter trenger du 3-eiket airbagratt fra 97 eller eldre.. står 1997 på rattet =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 9, 2011 Hva er delenummeret på rattet da? Begynner det med 4A eller 8A er det ihvertfall gode saker, er det noe annet kan det være begge deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...