Anbefalte innlegg

Skal til og montere et par spacere fra FK på Passaten. Dette er skrudde spacere, men sliter med og finne moment på tiltrekkingen på selve spaceren. Noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

120nm burde vel være passe, da det er hjulbolt momentet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte det først jeg og, men ble litt usikker siden det er flat pakkflate på boltene( ikke kon eller kule).

Men da får man prøve..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står ingenting i tüv dokumentet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke noe på TüV eller hos FK-A.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så viktig med riktig moment, da? Jeg pleier bare å skru til nesten alt jeg klarer med håndkraft, så derfor jeg spør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

120nm burde vel være passe, da det er hjulbolt momentet:)

 

Dette var riktig, Stian

 

Svaret fra FK-A etter 6 mail på engelsk

"Ahh.. I got it…

 

 

 

120NM… J like the wheels..

"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var riktig, Stian

 

Svaret fra FK-A etter 6 mail på engelsk

"Ahh.. I got it…

 

 

 

120NM… J like the wheels..

"

 

Så bra:) Mest logiske det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så viktig med riktig moment, da? Jeg pleier bare å skru til nesten alt jeg klarer med håndkraft, så derfor jeg spør.

 

Alt du klarer med håndkraft er vel egentlig endel for mye... Eller så er du veldig svak :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt du klarer med håndkraft er vel egentlig endel for mye... Eller så er du veldig svak :P

 

HEHE. Egner seg ikke som mekaniker i allefall, om 120nm er max;) Får ikke gjort mye da hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs jo om han kanskje mener med "handa" da, dvs fingrene. Da er det ganske imponerendes :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha. Idioter :P Da skrur jeg kanskje igjen for hardt da. Jeg er jo sterk som få!

 

Hvor kan jeg kjøpe en rimelig og bra momentnøkkel eller hva det kalles, da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg glemmer alltid at Biltema har alt ;) Takker Kenneth. Da blir det en tur til Biltema snart!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å still tilbake momentnøkkelen til 0 etter bruk da, hvis ikke blir det fort bortkasta penger:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å still tilbake momentnøkkelen til 0 etter bruk da, hvis ikke blir det fort bortkasta penger:)

 

Støtter denne! av egen erfaring :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter denne! av egen erfaring :o

 

Men eg derimot har god erfaring med at folk ikke skrur tilbake, da selger jeg fler;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å still tilbake momentnøkkelen til 0 etter bruk da, hvis ikke blir det fort bortkasta penger:)

Huh? Hva mener du med det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjøra inn mister spennet sitt, så den blir ikke til og stole på. derfor må den stilles på 0, så fjøra får "hvile"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nesten dratt over bunnpluggen på grunn av det. men takket være biltemas fantastisk 10 års garanti så fikk jeg ny :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huh? Hva mener du med det?

Du har vel alt fått svar, men ikke la den ligge med noe moment stilt inn, for da blir den plutselig ikke til å stole på lenger. Still den på det momentet du trenger når du bruker den, og still tilbake til 0 så fort du er ferdig med å bruke den.

 

Det var "dummyforklaringen", og den litt mer faglige fikk du over her:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nesten dratt over bunnpluggen på grunn av det. men takket være biltemas fantastisk 10 års garanti så fikk jeg ny :)

 

Åssen fikk du til det? Når den ligger spent, og fjøra mister spennet, vil den jo slå ut for tidlig. Det er derfor at det er viktig og kunne stole på den spesielt på felgboltene. 60Nm istedenfor 120Nm kan bli felgløst fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen fikk du til det? Når den ligger spent, og fjøra mister spennet, vil den jo slå ut for tidlig. Det er derfor at det er viktig og kunne stole på den spesielt på felgboltene. 60Nm istedenfor 120Nm kan bli felgløst fort.

 

Jeg vet ikke, men den slo hvertfall ikke ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.