#1 Skrevet November 25, 2010 Lurte på å fjerne katalysator(-er) på min 2001 A6 2,5TDI Quattro 180hk. Bilen er chippet til 220hk, kmstand 100000. Mener bilen skal ha en katalysator på hvert rør i tillegg til en rett etter turbo. Vil bilen passere EU-kontroll? Hvor ligger lambda sonder? Hvordan er det best/enklest å evnt gjøre dette? Fjerne innmat? Nye rør? Noen som har gjort dette/lignende og som har erfaring å dele etterpå? Noen som kan anbefale eksosverksteder/andre verksteder i Telemark eller nærheten som "kan" dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 25, 2010 Hvis du tar deg litt tid står det en god del i denne tråden om tuning, eksosdimensjonering og diverse om V6 TDI. Lykke til og håper kammene holder http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=3192654#post3192654 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 25, 2010 Så gamle tdi har ikke lambda sonder, og sotverdien kan hende går over kravet om den er chippet. katalysatoren tar ikke sot så det får ikke noe utslag sånn sett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 25, 2010 Så gamle tdi har ikke lambda sonder, og sotverdien kan hende går over kravet om den er chippet. katalysatoren tar ikke sot så det får ikke noe utslag sånn sett. Så ingen fare på Eu-kontroll med andre ord...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 26, 2010 eg hadde ein a6 2,5 tdi v6 180hk 2002 modell (som også var chippet til ca 220hk). laget ny eksos på dinna me 2 og eit kvarts rør heilt fra downpipe og bak (1-2 system). fjerna alle lyddemparane og katalysator. hadde an på eu-kontroll 1 gong etterpå. gjekk rett gjennom men så e d jo også forskjell på ka de gidde å måla på diverse verksteder. min gjekk faktisk rett gjennom på støy og uten ein einaste dempar: smil : eg hadde min på et mekonomen verksted for eukontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 29, 2010 Beklager OT men ville gjerne sett utskrift av rulla elns på de 220Hk hentet ut fra en AKE motor... Ser dere 2 skriver om chip til 220Hk men er det målt? Jeg hadde en 2002 A6 med AKE motor, har sett og lest om mange. Få av de klarer å holde 180Hk så ikke snakk om å oppnå 220Hk med chip.. Hadde fjernet katalysatorer på min. Ingen problem med EU-kontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 29, 2010 Mener bilen skal ha en katalysator på hvert rør i tillegg til en rett etter turbo. Jeg tror den enten har en rett etter turbo eller to under bilen, ikke alle tre samtidig. Et godkjent eksosverksted har ikke lov til å utføre noe som gjør at bilen ikke kommer i forskriftsmessig stand, så her må du nok frem med sveiseapparatet selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 29, 2010 Beklager OT men ville gjerne sett utskrift av rulla elns på de 220Hk hentet ut fra en AKE motor...Ser dere 2 skriver om chip til 220Hk men er det målt? Jeg hadde en 2002 A6 med AKE motor, har sett og lest om mange. Få av de klarer å holde 180Hk så ikke snakk om å oppnå 220Hk med chip.. Hadde fjernet katalysatorer på min. Ingen problem med EU-kontroll. Godt du sa det så slapp jeg Er vel ekte 220 TS "hk" det er snakk om her ja... http://superchips.co.uk/curves/v6tdi180.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 30, 2010 Ikke vet jeg, men her er "skrytesiden" til TSRacing: http://www.tsracing.no/audi.htm 220hk/430NM...men jeg synes ikke det hjalp så veldig på min nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...