Muligens problemer med EGT sensor 2,7tt

Anbefalte innlegg

Hei!

Har den siste tida slitet med at bilen inniblant helt plutselig ikke har noe kraft når jeg gir på. Som om den ikke lader. For så å plutselig gå som den skal igjen. + at bensin forbruket har økt endel.

Kjørte en runde med vag com i sta, og logget blokk 112. Utifra hva jeg kan skjønne så er verdiene her det EGT sensorene måler. Begge sensorene ligger konstant på 945,0 grader, uansett belastning. Jeg har ingen feilkoder på bilen. Har fra før byttet LMM og lambda sensorene, har også trykktestet motoren, og det er ingen luft lekasjer.

Kan EGT sensorene slutte å fungere, og bare bli stående på en verdi uten å gi noe form for feilkode? Evt har jeg logget riktig måleblokk??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva måler du ikke starter bilen? Da bør du ikke måle 945grader. Om det fortsatt er samme verdi tror jeg du må bytte EGT føler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det stemmer det at den ligger på 945g for den måler bare fra den tempen og opp. jeg byttet mine egr temp sensorer for en stund siden og jeg hadde samme symtomer som deg at den brukte mye bensin at den var veldig lat. eneste er at jeg fikk opp feil på egr i vag com noen ganger men ikke altid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva måler du ikke starter bilen? Da bør du ikke måle 945grader. Om det fortsatt er samme verdi tror jeg du må bytte EGT føler.

Med bare tenninga på, så viser vag com'n 980grader

det stemmer det at den ligger på 945g for den måler bare fra den tempen og opp. jeg byttet mine egr temp sensorer for en stund siden og jeg hadde samme symtomer som deg at den brukte mye bensin at den var veldig lat. eneste er at jeg fikk opp feil på egr i vag com noen ganger men ikke altid

Jeg får ingen feilmeldinger i det hele tatt. Har vært sånn over litt tid.. Er det sjangs for å finne ut om de er OK det å ohme de tro? Evt om noen veit hvor mye motstand det skal være i dem ved en viss temp?

evt så får jeg bare invistere i 2 nye og håpe det hjelper. Hvis ikke så er det iallefall et ledd mindre som kan ha feilet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.