#1 Skrevet November 26, 2010 (endret) Hei alle. Dynamoen er gåen på Passaten. Det er en 2002 Highline 1.9 TDI 130hk med navi og Tiptronic. Jeg har vært i kontakt med Norsk bildelesenter, og de har 2 typer som kan brukes. En på 140A og en på 120A. Prisforskjellen er såpass stor at jeg vurderer den på 120A. Jeg lurer rett og slett på om den på 120A er grei nok, eller om noen her inne har erfaringer som tilsier at jeg bør gå for den på 140A? Litt om forutsetningene for valget; Jeg kjører rundt ca 20000km i året, og mye er til og fra jobben som er 30km tur/retur pr dag. En del langkjøring om sommeren, men altså mest "småkjøring" til og fra jobb. Bor på Hamarøy i Nordland der vintrene er greie med ikke de aller laveste temperaturene (bor ved kysten), men middeltemperaturen ligger vel et sted mellom -5 til -15 på vinterstid. Jeg tenker feks på om den på 120A klarer jobben greit nok på vinterstid... Til slutt; kan jeg/bør jeg skifte denne selv, eller er det såpass avansert at jeg bør få et verksted til å ta jobben? Har tilgang til verksted/løftebukk, men det er værre med evt spesialverktøy... Alle tips mottas med takk! Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2010 (endret) Dersom du ikke har noe stort stereoanlegg som trekker mye strøm så skal 120A holde lenge. Usikker på hvordan det er å bytte dynamo på disse motorene men på V6'n var det enkelt. Du får garantert hjelp fra andre her inne, eventuelt søke opp i forumet. Mulig denne passer? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1927657post1927657 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 29, 2010 Dersom du ikke har noe stort stereoanlegg som trekker mye strøm så skal 120A holde lenge. Usikker på hvordan det er å bytte dynamo på disse motorene men på V6'n var det enkelt. Du får garantert hjelp fra andre her inne, eventuelt søke opp i forumet. Mulig denne passer? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1927657post1927657 Tenker jeg går for en ny en hos NBS til 2800.-, men takk for tipset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 30, 2010 Du vil heller betale 2800,- når du kan betale 800,- for en akkurat samme? NBS sine er ikke orginale heller. Men, dette bestemmer du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...