justerbart senkesett (vinterhjul)

Anbefalte innlegg

hei

som tittelen seie så skal eg justere på senkesettet for å sette på vinterhjul. har orginal verktøy og alt er på stell men er det noe dere pleier å smøre med som dere har gode erfaringer med fra tidligere.

gjøre skikkelig reint osv tar eg for gitt, men ka bruker dere?

ting eg absolutt IKKJE bør gjør...: klø :

senkesettet er av typen H&R.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg justerer mitt så er det fram med en fin stålbørste å gjøre gjengene skikkelig rene å pene, så er det på med en kombinasjon av olje å crc 556 eventuelt wd40

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det siste jeg ville brukt på noe som helst justerbart er stålbørste. Børsten MÅ jo skade galvaniseringen på gjengene om det er galvaisert/behandlet, og er det rustfritt vil jo rustfritt også ruste om det har vært i kontakt med/børstet over med svartstål (stålbørste). Jeg bruker oppvaskbørste og trykkluft med lang tynn tupp. Rengjør under først og skrur ned, før rengjør oppover etterpå :) Brukte ett fett på gjengene under mutterne som er mye brukt og godt egnet offshore :) (har ikke rustfritt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det siste jeg ville brukt på noe som helst justerbart er stålbørste. Børsten MÅ jo skade galvaniseringen på gjengene om det er galvaisert/behandlet, og er det rustfritt vil jo rustfritt også ruste om det har vært i kontakt med/børstet over med svartstål (stålbørste). Jeg bruker oppvaskbørste og trykkluft med lang tynn tupp. Rengjør under først og skrur ned, før rengjør oppover etterpå :) Brukte ett fett på gjengene under mutterne som er mye brukt og godt egnet offshore :) (har ikke rustfritt)

det skal vel noe til for å skrubbe vekk sink vil jeg tro!

stål børste å en tjukk olje av noe slag er saker:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker å spraye på 556 eller wd-40 og lar det trekke godt før jeg bruker trykkluft. Kan også bruke en oppvaskbørste om der er noe som sitter skikkelig fast. Gjentar dette ett par/tre ganger og da blir det skikkelig rent. Må ha på noe fett etter en er ferdig å justere så det går lett neste gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.