Tungstartet bil nå da det er kaldt

Anbefalte innlegg

Bilen er veldig tungstartet nå som det er minus grader ute. Ikke strøm problemer, men den har problemer med å tenne seg, komme opp i turtall + at den dør ut om jeg ikke gir gass og prøver å holde den oppe de første sekundene. Hva kan det være?

Kan det være fuel temp sensoren som har skylda? Har feilkode på den da jeg søker på motor

Bil : 2001 Audi A4, B5, 1.9TDI 115hk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit:

Og hvordan er riktig måte å starte en diesel bil på? Er det likt som på bensin bilen at man ikke rører gassen? Eller må man pumpe en gang først, før man starter? ..eller noe. Er min første diesel bil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vrir om tenningen litt, og venter til glødelyset går av. Dieselbiler skal glødes før de startes. Hvis den fortsatt er tungstartet etter glødingen, kan det være at en eller flere av glødepluggene dine er defekte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst en av glødepluggene funker dårlig så vil du merke det ved at bilen rister som fy de første 15-30 sekundene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg venter til grisehalen har slukket før jeg starter bilen.. Den rister og "hoster" veldig de første sekundene ja.. Da skal jeg ta å bytte de glødepluggene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.