#1 Skrevet November 28, 2010 Har hatt problemer med min A4 1,8t i den siste tiden. som tittelen sier så stopper/dør motoren( BFB 163hk) ut under kjøring elr når den står på tomgang. det er kun når motor oppnår normal temperatur at dette skjer enten under kjøring, av å til når jeg har kommet til kryss og trykket inn clutchen og når den har stått på tomgang. har ikke forsket så mye på dette selv da jeg egentlig ikke har peiling hva det kan være, men prøvde meg litt fram etter jeg hadde kjørt kjærringa på jobb istad. hadde helt normal kjørestil, kjørte til jeg fikk normal temp på motor, kjørte ca 15-20 minutter fra jeg starten den og til at den døde ut. kommer ikke opp noe varsel lampe før den stopper, har ettermontert oljetrykk/temp og tempen og trykket er fint før den stopper. bilen går normalt før den stopper, normalt drag osv. vel og merke kommer EPC og motorlampen fram etter at jeg har fått start igjen, men når jeg først har fått start igjen så kan jeg stoppe og starte den selv, og da forsvinner lampene som regel tar alt fra 2 - 15 minutter og få start igjen, varierer hver gang det skjer. eneste jeg har gjort med bilen den siste tiden var å kjøpe nytt batteri. Har ikke kobla opp å feilsøkt med vagcom elr obd enda, har flyttet til bodø så kjenner ikke noen som har det så må vel ta en tur på ett verksted Noen som har peiling på hva det kan være elr har hatt samme problem selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 28, 2010 Hadde noe lignende med min. Da var det en omdreiningsgiver som hadde sagt adjø. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2010 Hadde noe lignende med min. Da var det en omdreiningsgiver som hadde sagt adjø. fant du det ut via obd elr vagcom? har sett flere som har nevnt at motoren bare har brått stoppet, og dah var det bensinpumprele og ei ledning inn på rele som var fuckt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...