#1 Skrevet November 28, 2010 Hei, Trenger noen tips. Har plukket litt på en polo nå som det er vanskeligheter å finne girene på. Veksler, og virker som om den treffer giret, men det gjør det ikke. Det som gjør det litt vanskelig er at dette skjer en gang i mellom. Istad feks, kjørte hjemmefra og alt ok, så går det ca 10 min, så begynner den å tulle. Fra 5 gir, ned til 3 gikk ikke. Står rolig og nøytral, setter den i 1 gir, så går den i 3 gir. Trykker ned og ut i revers, så gikk den i 1. osv. Bare å kaste kassa, eller kan det være noe enkelt? Noen som vet? Hilsen Chris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2010 Kan være stagene? At de ikke sitter helt rett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2010 Kan være stagene? At de ikke sitter helt rett? Fikk tips om at det kunne være noe overføringsforinger eller noe. Tror det kan være kanskje noe mellom girspak og kasse ja. Se om jeg får tittet under den en dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 2, 2010 Polo 6N har mange fellestrekk med bl.a. Golf 3. Der volumsalgs-motorene på Golf 3 ble levert med stag (020 girkassene), har Polo 6N oftest andre motorblokker og girkassehus, og er blitt levert med wiretrekk for giroverføring. Det er naturlig å se for seg at det forekommer noe form for slitasje på disse bevegelige småarmene, men du vil vel ikke finne noe fast rep.kit fra Volkswagen som løser dette problemet på 1-2-3. Jeg er iallefall interessert i å finne ut noen god løsning på dette, men har ikke fått noen tips som er gjort i en håndvending fra clubpolo.co.uk. Mulig å ty til ETKA og erstatte enkeltdeler er den eneste måten å få dette mer fungerende enn hva du har i dag. --- Kjenner ikke til hvordan det blir mer wiretrekk, men for stagoverføring kan slitte foringer til motor og girkassefester utgjøre en vesensforskjell for hvordan og når man "treffer" på girene. Ellers er det da selve overføringsmekaniskmer som blir slitt. Vil iallefall ikke tro synkroringer gir så veldig utfall her. Min erfaring med VAG med tverrstilt er at de alltid har godt av å kiles litt i seksvensiell rekkefølge, altså fra 5 til 3 gir via 4 etc... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2010 Jaja, det var ikke verre : Overføringsarmen mellom kassa og spaken hadde gått av i kulefestet på kassa. Så ut som om det var slitt av faktisk!? Får stikke nedom VAG og se om det selge en slik arm løst Takker for alle innspill, og det var heldigvis en billig og enkel løsning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...